A hazai 500 független benzinkútból 120-at hálózatba szervező Oplus Hungary Kft. is a kereslet markáns növekedéséről számolt be a Világgazdaságnak. Kenyeres Viktória operatív vezető szerint ismét bebizonyosodott, hogy a hazai gépjármű-üzembentartók igen árérzékenyek. Ma már nemcsak a „zöld életet” élők használnak E85-ös üzemanyagot, hanem a hagyományos benzint túlságosan drágállók is tömegesen térnek át az etanol használatára. „Ami régebben a gázpalack volt, az ma a bioetanol lett” – mondta Kenyeres Viktória. Az Oplus kutak durván fele ad el jelenleg bioetanolt, de a cég a kutak számában további növekedést prognosztizál, ugyanis a hálózat tagjai folyamatosan jelzik az igények növekedését.
Becslések szerint a hazai utakon futó gépjárművek 10 százaléka használ jelenleg magas komponensű E85-ös üzemanyagot, azonban a gyárilag hibrid – tehát vegyesen bioetanol- és benzinüzemű – gépjárművek száma még nagyon alacsony, hozzávetőleg 300 ilyen autó lehet forgalomban Magyarországon. A járműtulajdonosok jellemzően meglévő autójuk átalakítása mellett döntenek, mely a szövetség felmérése szerint 30-35 ezer forint befektetést igényel. AP
A magas oktánszám jelentősen megnöveli a motor teljesítményét, és további nagy előny, hogy az üzemelés során megközelítőleg ugyanannyi szén-dioxid hagyja el a motort, mint amennyit az előállításához felhasznált növények életük során megkötöttek. A károsanyag-kibocsátást tekintve pedig a leadott mennyiség általában alacsonyabb, mint benzin használata esetén.
A magas oktánszám jelentősen megnöveli a motor teljesítményét, és további nagy előny, hogy az üzemelés során megközelítőleg ugyanannyi szén-dioxid hagyja el a motort, mint amennyit az előállításához felhasznált növények életük során megkötöttek. A károsanyag-kibocsátást tekintve pedig a leadott mennyiség általában alacsonyabb, mint benzin használata esetén. Bioüzemanyaggal a levegőben is A Lufthansa a tervek szerint két éven belül alkalmazza a bioüzemanyagot a repülőgépeihez, a kerozinba keverve. A cég legfőbb versenytársa, a KLM tavaly már végzett próbarepüléseket bioüzemanyaggal, s tervei szerint már jövőre ilyen keverékkel járnak a gépek.
Az amerikai Continental Airlines – amely a United Airlines céggel egyesülve a világ legnagyobb repülőtársasága lesz – szintén kipróbálta a biológiai úton előállított üzemanyagot.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.