Cégvilág

Electrolux, Vodafone, Danone - Mi a közös bennük?

Európa fogyasztási cikkeket előállító nagyvállalatai kezdik érezni a költségvetési kiadások csökkentésének negatív hatását.

Az Electrolux AB, az Imperial Tobacco Group és a Pernod Ricard is a kereslet csökkenéséről számolt be, mert a vevők visszafogták termékeik vásárlását. A Groupe Danone SA is az értékesítés gyengébb növekedéséről adott hírt, és vélhetően az európai fogyasztók csökkenő vásárlásának további bizonyítékául fog szolgálni a következő napokban a LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA és a British American Tobacco is.

A Business Week elemzése szerint a gazdasági nehézségek továbbra is sújtják majd a fogyasztót, különösen Dél-Európában, ahol csökken az elkölthető jövedelem a magasabb adók és a bércsökkentések miatt - fogalmazott Jane Coffey, a Royal London Asset Management Ltd. menedzsere. Az Electrolux, a világ második legnagyobb háztartásigép-gyártója jelezte, hogy a kereslet Dél-Európában "jelentősen gyengült" ez év második negyedében, az Imperial Tobacco által forgalmazott termékek mennyisége is visszaesett, a Pernod árbevétele elmaradt a becslésektől. Hasonló negatív adatokat ismertetett a Vodafone spanyolországi és olaszországi szolgáltató részlege.

Hans Straberg, az Electrolux vezére korábban úgy nyilatkozott, hogy Európában a volatilitás a jellemző, a Crédit Suisse elemzője pedig a befektetőknek írt kommentárban úgy fogalmazott: Európa továbbra is aggasztó állapotban van, Anthony Bucalo úgy látja, a megszorító intézkedések hatása egyre jobban érezteti hatását, amelyet tovább növel a gazdaság gyengélkedése.

LVMH Crédit Suisse Danone Pernod fogyasztási cikk Electrolux
Kapcsolódó cikkek