Cégvilág

A Starbucks-kávéért is többet fizethetünk

A kivételesen magas munka- és alapanyag igényes italokért hamarosan többet kell fizetni a Starbucks kávézóiban – jelentette be a közelmúltban Howard Schultz.

Az amerikai franchise-óriás vezérigazgatója az áremelést a válság okozta költségek növekedése mellett a kávé ára körüli spekulációval magyarázta. Az arabica zöldkávé egységenkénti ára idén 13 éves csúcsot döntött. A tej és cukor termelői ára is jelentősen megugrott az elmúlt években. Az áremelés ezért elsősorban az ízesített kávéitalokat érinti.

Hazánkban idén nyitott meg az első Starbucks kávézó a budapesti Westend bevásárlóközpontban. Az árakat többé-kevésbé a hazai piachoz igazították: a sima és ízesített italok ára nagyjából 200-250 forinttal maradnak el az amerikaitól.

A magyar pénztárcáknak azonban még így is felső árkategóriásnak számít: egy kispoharas tejeskávé ára nagyjából 600 forintra rúg.

Az 1971-ben alapított Starbucks világszerte 15 ezer kávézót üzemeltet. A gazdasági válságot a hálózat is megérezte: 2008 nyarán 600 egység bezárását jelentették be, s 12 ezer dolgozótól váltak meg. A lépést a vendégek számának drasztikus csökkenésével indokolták.

Starbucks papírpoharas kávézó kávé WestEnd válság
Kapcsolódó cikkek