Cáfol a BKV: nem igaz, amit Nemes Gábor állít
A BKV közleménye szerint a szerződött alvállalkozók korábban közbeszerzési pályázaton nyertek, a velük kötött alvállalkozói szerződések lehetővé teszik többlet járművek igénybevételét, amire az iskolakezdés miatt volt szükség.
A járműbérléssel kapcsolatban időigényes közbeszerzési eljárást kellene lefolytatni, amire a már említett okokból nem volt lehetőség. A BKV az utasok és a közszolgáltatási szerződés betartása érdekében döntött.
A BKV Zrt. és az alvállalkozók közötti szerződések tartalmaznak olyan kitételt, amely alapján - amennyiben tömegközlekedési szolgáltatás folyamatos biztosítása miatt felmerülő forgalmi igények és körülmények ezt szükségessé teszik, úgy - a BKV jogosult az adott szerződés terhére ideiglenes jelleggel többlet járműveket bevonni.
A szakszervezeti vezető kijelentése a BKV szerint alkalmas arra, hogy félretájékoztasson. A 25 darab forgalomba helyezett alvállalkozói jármű napi költsége ugyanis 2,4 millió forint, ami az október végéig tartó időszakra vetítve 101,3 millió forint.
A járművek napi költségét ugyanakkor jelentősen csökkenti az alvállalkozói üzemeltetésből származó, a ki nem adott autóbuszok miatti megtakarítás (mint például az üzemanyagköltség) is. Az összes költség és a várható megtakarítások figyelembevételével október végéig mindösszesen 42 millió forintos többletköltség várható, azaz csupán a negyede a Nemes Gábor által közölt pontatlan adatoknak.
A BKV tájékoztatása szerint ugyanakkor az alvállalkozó által történő üzemeltetésből adódóan nem szűnik meg egyetlen munkavállaló munkaviszonya sem, csak egyes járművezetők másik vonalakon fognak szolgálatot teljesíteni.


