A Digital Trends által ismertetett vizsgálat szerint a Facebookon található tíz legnépszerűbb játék mindegyike hirdetési cégek felé továbbította a felhasználók azonosítására alkalmas adatokat. A per elsősorban a Zyngát érinti, hiszen ez a cég tudhat magáénak a portál tíz legsikeresebb játéka közül hatot, köztük a csúcstartó Farmville-t.
A Facebook gyorsan reagált a problémára és közölte: az érintett partnerek valóban szabálytalan módon továbbítottak adatok és ezzel megsértették a portállal kötött működési szabályzatot. Ugyanakkor hozzátették, hogy a kiszivárogtatók többsége nem szándékosan, hanem csak a böngészők működésének sajátosságaiból adódóan továbbította az azonosító adatokat. Jelenleg 550 ezer, harmadik fél által gyártott szoftver fut a Facebookon, a portál 500 millió felhasználójának 70 százaléka használja ezeket.
Magánemberek most csoportos pert indítottak mind a Facebook, mind a Zynga ellen az adatközlések miatt.