Egy járat törlése esetén a légitársaság az érintett utasoknak köteles felajánlani a repülőjegy árának a vételár szerinti visszatérítését hét napon belül, vagy átfoglalást, összehasonlítható szállítási feltételek mellett, a végső célállomásukhoz a legkorábbi alkalommal.
A havazás miatt a reptereken várakozó utasoknak a légitársaságok kötelesek segítséget felajánlani. Eszerint „a várakozási idővel ésszerű arányban” kell a légitársaságoknak étkezést és frissítőt díjmentesen biztosítaniuk az utasoknak hosszabb késés esetén, illetve az átfoglalt járatra való várakozás alatt.
Fel kell ajánlania a légitársaságnak díjmentesen két telefonhívást, telex vagy faxüzenet, vagy e-mail küldését, továbbá, amennyiben egy- vagy többéjszakás ott tartózkodás szükséges, a légitársaságnak szállodai elhelyezést is biztosítania kell. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy, amennyiben a havazás és rossz időjárási körülmények miatt törlik a járatokat, az vis maiornak minősül, így a légitársaságok mentesülnek kártérítési kötelezettségük alól.
Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország azt tanácsolja az elutazni készülőknek, hogy tájékozódjanak elutazás előtt telefonon az adott reptéren arról, hogy indítják-e a járatokat. Amennyiben a légitársaságok nem teljesítik fenti kötelezettségeiket, érdemes az esetről jegyzőkönyvet felvetetni.