A kvóták, akárcsak a nagy gyárak, légitársaságok, erőművek kvótái, az erre szakosodott európai szén-dioxid-aukciós rendszerben, az ETS-ben lesznek értékesíthetőek. Brüsszel várakozásai szerint a tervezet bevezetése révén sikerül elérni, hogy az Unióban közlekedő gépjárművek átlagos széndioxid-kibocsátása 130 g/km alatt maradjon 2015-ig. Ez a 2007-es kibocsátási szint mintegy egyötöde. Az új, zöld technológiákkal egyébként nem lehetetlen akár 7g/km-es szintig leszorítani az emissziót.
Az "ökofejlesztés" olyan technológiát takar az Európai Bizottság szerint, amely korábban nem létezett a piacon, jelentősen csökkenti a levegőbe kerülő széndioxid mennyiségét és a korábbi kibocsátási számítások során nem vették figyelembe. A listára csak olyan technológiák kerülhetnek, melyek a meghajtás vagy a kötelező felszerelések energiafelhasználásának területén hoznak újítást, így például egy energiatakarékos hifi-rendszer nem minősül "ökofejlesztésnek".
A szabályokat fokozatosan vezetnék be. 2012-ben az újonnan gyártott autók 65 százalékának kell megfelelnie a kibocsátási elvásárásoknak, mely 2013-ban 75, 2014-ben 80, 2015-ben pedig 100 százalékra emelkedne. 2012 után minden gyártó büntetést kap, amelynél az gyártott autók összessége nem felel meg az elvárt átlagnak.