Cégvilág

Épül az első zöldpláza Splitben - Fotó

A horvát ingatlanfejlesztő, a Tulipan Group az ország első környezettudatos bevásárlóközpontjának a kialakításába kezd Splitben egy barnamezős beruházás keretében – számolt be az Europe Real Estate szakportál.

A város geográfiai középpontjában lévő területen az épületek bontása, a különböző törmelékek újrafeldolgozása és a földmunkák 2010 végén kezdődtek. Az eddigi munkálatokat a nemzetközi LEED szabványok szerint végezték, melyeket a befejezésig követnek is, így a The Mall of Split lesz a Balkánon az első valójában „zöld” technológiával épített bevásárlóközpont.

A portál információja szerint 62000 négyzetméternyi kiadható területű, 175 millió eurós fejlesztéssel 2012 végén készülnek el. Az épületben több mint kétszáz üzlethelyiséget alakítanak ki, a hozzá tartozó parkolóhelyek száma 2320 lesz a tervek szerint. A jelenlegi trendnek megfelelően a vásárlási lehetőségeken kívül helyet kap majd egy 11 termes multiplex mozi, játszótér, diszkó, egy 16 pályás bowlingterem, kaszinó, valamint egy több éttermet kínáló ételudvar is.

A fejlesztésben több nemzetközileg ismert partner is közreműködik: a német ECE Projektmanagement a Tulipan Group fő partnere, a bérbeadásért a CB Richard Ellis felel, a LEED tanúsítást a Colliers International végzi, a belső megjelenést a londoni Conran, a külsőért pedig a szintén londoni Benoy felel.

A fejlesztő közlése szerint a létesítmény kiadottsága jól áll, a három szinten olyan nemzetközileg ismert márkák foglalhatják el majd kereskedelmi területeiket, mint például a Bershka, a Stradivarius, a Pull and Bear, valamint a Zara. „A bevásárlóközpont sikeres működését az a kombináció adja, amelyet a régióban vagy éppen Horvátország területén ismeretlen márkák megjelenése, valamint a szórakoztató- és éttermi egységek összessége kínál” – állítja Sanja Bosnjak, a társaság public relations képviselője. 

Az első magyar zöldplázát már építik is

Magyarország első környezettudatos bevásárlóközpontjának alapkövét június elején rakták le Budapest XII. kerületében. A Hegyvidék Bevásárlóközpont a szigorú nemzetközi BREEAM védjegy „nagyon jó” minősítését célozza meg. Ezt azzal érik el, hogy újrahasznosítják az esővizet az öntözéshez, és a mosdók, mellékhelyiségek öblítéséhez is.

A meleg víz jelentős részét napkollektorokkal biztosítják. A környezetkímélő közlekedés elősegítését pedig kerékpártárolók szolgálják majd. A tetőszinten közel 1000 négyzetméteres aktív zöldtető lesz.

A meleg víz jelentős részét napkollektorokkal biztosítják. A környezetkímélő közlekedés elősegítését pedig kerékpártárolók szolgálják majd. A tetőszinten közel 1000 négyzetméteres aktív zöldtető lesz. -->

környezettudatos bevásárlóközpont zöldpláza leed technológia
Kapcsolódó cikkek