Az európai szokásoktól eltérően vásárol a magyar
A piackutató vállalat a hazai szokásokkal állítja szembe a külföldi gyakorlatot: "Európában legtöbben főleg azért mennek boltba, hogy feltöltsék háztartásuk élelmiszerkészletét – erre sokan szinte rákényszerülnek, a korlátozott nyitvatartási idő miatt."
"Tízből négy magyart első sorban az ösztönöz vásárlásra, hogy otthon valamilyen szükséges árucikk kifogyott. Amíg a magyarok inkább reagálnak az otthoni élelmiszer tartalék változásaira, addig földrészünk fogyasztói tervszerűbben, átgondoltabban vásárolnak élelmiszert" – állapítja meg a piackutató cég az első félévben végzett felmérése. Eszerint leginkább (70 százalékos arányban) a britekre jellemző, hogy az otthoni élelmiszerkészlet szinten tartásáért vásárolnak. Utánuk a finnek (68 százalék), észtek és írek (61-61 százalék) és lengyelek (55 százalék) következnek.
Hozzánk hasonlóan az impulzív vásárlók közé tartoznak a portugálok (59 százalék), az ukránok (58), románok (54), oroszok (53), lettek (52) és franciák (45), de a magyar vásárlók csupán 39 százaléka megy a boltba azért, mert valami elfogyott otthon.
Ha a felmérés nyitó megállapításából indulunk ki, akkor ezekben az országokban is általános lehet, hogy sok üzlet tart nyitva késő estig, hétvégén is vagy éjjel-nappal. Ezzel szemben ha összehasonlítanánk a leginkább tartalékoló országok háztartásainak vásárlóerejét, valamint a tárolt árukészlet értékének a vásárlóerőhöz való arányát, szintén érdekes következtetésekre lehetne jutni.


