BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Teljes átalakítás a TV2-nél

A napokban bejelentett csoportos létszámleépítés az egyik lépcsője a TV2 tavasszal kezdett és várhatóan 2012 végéig tartó átalakításának, amelynek célja, hogy a piaci folyamatokra rugalmasan reagáló szervezet jöjjön létre – mondta lapunknak Simon Zsolt vezérigazgató.

– A napokban csoportos létszámleépítést jelentettek be

a cégnél. Mi az elbocsátások oka, mely szervezeti egységeket érinti, és hány munkatársuktól válnak meg?

– A most a törvényi kötelezettségek miatt bejelentett csoportos létszámleépítés a TV2 tavasszal indított átszervezésének egyik állomása. Működésünk átalakításának nem elsősorban a költségcsökkentés a célja – bár nyilvánvalóan pénzt is takarítunk meg ezzel –, hanem egy olyan szervezeti felépítés kialakítása, amely rugalmasan tud reagálni a piaci változásokra. Eddig ugyanis olyan nagyvállalati struktúrában működött a csatorna, amely folyamatosan ki tudta szolgálni a különböző saját műsorokat. Most arra próbálunk berendezkedni, hogy amikor egy műsor kapcsán szükségünk van valamire, akkor arra a legmegfelelőbb embereket versenyeztetés útján szerezzük be a piacról. Mivel még a közepén sem vagyunk az átszervezési folyamatnak, amely talán 2012 végére fejeződhet be, nem tudom megmondani, hogy a leépítések a 360 körüli dolgozói létszámból hány főt érinthetnek.


– A dolgozói létszám csökkentése mellett milyen elemei vannak még a TV2 átalakításának?

– Az átalakítási folyamatban kiemelt szerepe van a technológiai megújulásnak is: bevezetjük a digitális archívumot, virtuális, úgynevezett greenbox stúdióba kerülnek az aktuális műsorok, automatizáljuk az adáslebonyolítást. Gyakorlatilag olyan technológiai lépéseket teszünk meg, amelyeknek köszönhetően más struktúrában működik majd a gyártás. Mindennek a nézők és rajtuk keresztül a hirdetők is élvezhetik az előnyeit, ennek a folyamatnak volt például az egyik első eleme a 16:9 formátumra való átállás, illetve folyamatosan állunk át olyan megoldásokra, amelyek a képernyőn a tartalmakat még élvezhetőbbé teszik. A technológiai beruházások értéke több millió euró, így nem tudok azzal a vélekedéssel egyetérteni, hogy megszorítások lennének a csatornánál.


– Hogyan érintik a leépítések a saját műsorokat, szóba került-e némelyiknek a megszüntetése?

– Nem igazán függ össze a két dolog, ugyanis az idén indult el az a folyamat, hogy az infotainment műsorainkon kívül minden egyéb műsort megtendereztetünk és külsős gyártásban bonyolítunk le. Ilyen együttműködésben indítottuk szeptemberben a TV2 eddigi legnagyobb horderejű produkcióját, az ÖsszeEsküvőket, a jövőben pedig a Megasztárt is hasonló konstrukcióban hoznánk tető alá. Semmiképpen sem tervezzük tehát, hogy műsorokat szüntetnénk meg. Sőt, még a korábbinál is többet költünk a programjainkra, így például mozis kasszasikerfilmek bemutatására, amelyekre a nagy nemzetközi stúdiókkal kötött megállapodásunk értelmében van lehetőségünk. A jövő évben pedig számos új műsorral jelennénk meg.


– Ha már szóba került, mennyire elégedettek az ÖsszeEsküvők teljesítményével, amelynek az erős kezdés után visszaestek a nézettségi adatai?

– Egy induló valóságshow-nál az ÖsszeEsküvők mostani teljesítménye jónak mondható, körülbelül ezzel az aránnyal terveztünk, de kell még idő, hogy felépüljenek a karakterek, történetek, ami által a lakosság még nagyobb része számára érdekessé válhat a műsor. Annak viszont örülünk, hogy egy olyan fiatal, jól szituált célcsoportot sikerült megszólítanunk a műsorral, amely korábban nem annyira nézte a csatornát.


– Milyennek ítéli meg a tévés reklámpiac idei helyzetét, és hogyan teljesít benne a TV2?

– Komoly visszaesés volt az idén is a piacon, és ez természetesen a TV2 árbevételét is érintette. Pozitívum azonban, hogy a nem spotbevételek – például a szponzoráció, termékelhelyezés, call tv, emelt díjas SMS – harmadával emelkedtek, és részarányuk a teljes árbevételen belül elérte a 25 százalékot. A jövő évet tekintve arra számítunk, illetve abban bízunk, hogy egy tovább zsugorodó piacon a TV2 a korábbinál nagyobb szeletet hasíthat ki a reklámtortából, ezt a piaci helyzete is indokolná. Emellett az alternatív bevételeinket is tovább növelnénk. Összességében pedig mindez az árbevételünk szinten tartását jelentené. Mindenképpen leszögezném, hogy a tulajdonos ProSiebenSat1 részéről teljes a bizalom a menedzsment és a csatorna iránt, ezt bizonyítja az is, hogy folyamatosan ruháznak be a technológiai váltásba és a műsorokba is.


– Költségoldalon hol tudna a korábban említetteken kívül spórolni a TV2?

– Sok múlik a digitális átálláson. Amennyiben a földfelszíni analóg műsorszórás lekapcsolása valóban megvalósul 2012 júliusáig, megszabadulnánk az Antenna Hungáriának fizetett, éves szinten több mint kétmilliárd forintos díjtól. Jövő júliusban jár le a két országos kereskedelmi adónak az NMHH-val kötött koncessziós szerződése, s amennyiben eddig nem történik meg az analóg kikapcsolás, mérlegelni fogjuk, hogy továbbra is fennmaradjunk az analóg frekvencián.


– Ez azt is jelentheti, hogy

az analóg lekapcsolás késése esetén 2012 második felétől már csak kábelen, illetve digitálisan lehet fogni a TV2-t, szobaantennával pedig nem?

– Vizsgáljuk a különböző alternatívákat, annyi bizonyos, a szerződésünk lejár jövő júliusban, és nyilván a hatósággal folytatott tárgyalások is jelentősen befolyásolhatják a döntésünket.

Németh Márk-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.