Hihetetlen adat a hazai cégek netes jelenlétéről
Az összes működő hazai vállalat mintegy harmada található meg a világhálón saját céges honlappal vagy valamely terméke, szolgáltatása vagy részlege önálló domén alatt elérhető oldalával.
Az idén a 10 fő feletti cégek mintegy 70 százalékának van már saját honlapja. Ezen belül nem a nagyvállalatok helyzete a legjobb, de náluk sem általános a megjelenés, ebben a körben a penetrációs mutató értéke az elmúlt három évben 10 százalékponttal nőtt.
Még szembetűnőbb azonban a számuk alapján a legnagyobb hányadot képviselő mikrovállalatok hátránya: az 1–9 fős cégeknek csupán negyede található meg a weben, és ez az arány az elmúlt években alig nőtt. A lemaradás mögött számos ok húzódik: a néhány fős vállalkozások nem marketingalapokon működnek, nem látják az internetes jelenlét hozadékát sem; hiányzik a megfelelő döntéshozói-vezetői szemlélet, a stratégia és a kompetencia, emellett relatíve kevesebb a marketingre és honlapépítésre fordítható forrás is.


