Cégvilág

Megmérettetésen a magyar startupok

Mozgalmas őszük volt a hazai infokom ágazat kezdő vállalkozásainak, egymást érték a kifejezetten a számukra rendezett európai versenyek.

 Az idei tapasztalatok alapján optimisták lehetünk, hiszen több eseményt is megnyertek az induló magyar technológiai cégek, amelyek a sikeres bemutatkozás után most a továbblépéshez szükséges tőke felkutatásán dolgozhatnak. Kisebb európai körútnak is beillett Huszár Gerzsonnak, a Mixgar vezetőjének és társalapítójának őszi programja, hiszen a startup cég képviseletében szeptemberben Berlinben, majd Bécsben, Prágában, legutóbb pedig Kijevben járt. Az utóbbi esemény érdekessége, hogy több mint 2000 részvevőnek mutatkozhatott be a jelentkezők közül kiválasztott 150 startup. A legjobb 50 pedig szakmai befektetők előtt bizonyíthatta, hogy érdemes pénzt áldozni a megoldására.

Nehezítette a részt vevő vállalkozások dolgát, hogy az esemény kiállítás is volt egyben, így kettős feladattal szembesültek. A nehézségek azonban nem vették el a kedvüket, és meglepetésként végül megnyerték a kijevi versenyt. „Ez a készpénzben kifizetett fődíj mellett azzal az előnnyel is járt, hogy a befektetők maguktól megkeresik az embert” – mondja a cégvezető.

A közösségi zenehallgatást alapjaiban megváltoztató megoldást fejlesztő Mixgarnál a startupversenyek után most azon dolgoznak, hogy elérjék a „kritikus” számú felhasználót, vagyis igyekeznek minél több budapesti vendéglátóhelyen, üzletben elindítani a szolgáltatást, hogy a potenciális befektetők ne csak az ötletet, hanem az üzleti lehetőségeket is értékelhessék. „Az a célunk, hogy 2012 első negyedévének végére Budapesten ötven helyen működjön a szolgáltatásunk” – közölte Huszár Gerzson.

A Mixgar vezérigazgatója szerint a sikerhez életképes, üzletileg is jól hasznosítható ötletre van szükség, amelyből profi terméket kell készíteni. Ha ezek a feltételek adottak, jöhet a következő szint, a tálalás, milyen a kommunikáció, hogyan próbálja valaki eladni a fejlesztését.
A közelmúltban megrendezett startupversenyek tapasztalatai alapján elmondható, hogy a magyar cégek igen jól teljesítenek. Október elején Bécsben, a Startup Weeken a PocketGuide megoldása, illetve a Dragontape is kiválóan szerepelt, hiszen valamenynyien bejutottak a legjobb ötven közé. Sőt, a PocketGuide az ötszáz induló között dobogós helyezést ért el, és így háromhetes szilícium-völgyi turnéra indulhat, ahol potenciális befektetőknek mutathatják be a mobiltelefonon keresztül dolgozó virtuális idegenvezetőt, amely már 22 európai helyszínen segíti a turisták tájékozódását.

Rutinos versenyzőnek számít a Skawa Innovation Kft. a startupos megmérettetéseken. Faragó Péter, a cég társalapítója és egyik ügyvezető igazgatója elmondta, eddig négy termékkel értek el sikereket ezeken az eseményeken. A közösségi erőforrásokra építő megoldásokat készítő vállalkozás legutóbb az Easyling.com nevű fejlesztésével ért el kiugró eredményt november elején Bukarestben, a How to web 2011 konferencia keretében megrendezett Startup Challenge versenyen söpörték be az első díjat. A weboldalfordító a társaság egy régebbi, távmunka-lehetőségeket kínáló szolgáltatására épül. A megoldás révén számos szakfordító erőforrásait tudják egyesíteni, így villámgyorsan képesek lefordítani a megrendelők weboldalait. Ráadásul a megbízó mindössze egyetlen kattintással elindíthatja a folyamatot, hiszen a rendszert igyekeztek a lehető legnagyobb mértékben automatizálni.

Ez egyébként jellemző a társaság többi megoldására, így a távmunka-lehetőségeket kínáló Otthonról.hura, az idén márciusban indult Ingyenhívóra és a szakemberválasztást a közösségi tudás révén megkönnyítő Jószaki.hura is. Ennek hátterében a szűkös emberi erőforrások állnak, ezért igyekezett a két alapító, Faragó Péter és Benedek Balázs mindent, amit csak lehet, automatizálni. A négyéves múltra visszatekintő Skawa kezdetben szerelemgyerek volt, idén márciusban kezdtek komolyabban foglalkozni a vállalkozással, mert látják benne a potenciált – mondta el Faragó Péter.

A cég jelenleg megáll a lábán, de igyekeznek saját erőből minél messzebb jutni, mivel ez javítja az alkupozíciót az esetleges befektetőkkel folytatott tárgyalások során. A jövő év első negyedében válik esedékessé külső tőke bevonása, ennek megfelelően már tárgyalnak potenciális befektetőkkel – tette hozzá Faragó Péter. A Skawa Innovation ügyvezetője szerint az interneten csak olyan megoldással érdemes megjelenni, amely nem korlátozódik egy területre, országra. Ennek megfelelően a terveik között szerepel a szolgáltatásaik külföldi bevezetése is.

Közösségi zene

A Mixgar fejlesztése új szintre emeli a közösségi zenehallgatást. Begyűjti a Last.fm-en és a Facebookon leggyakrabban hallgatott zenéket, és listát készít belőlük.






Lefordított oldalak A Skawa Innovation Easyling.com megoldásának segítségével bárki egyetlen kattintással pár óra alatt lefordíttathatja a weboldalát az általa kiválasztott célnyelvekre. -->

IT start-up
Kapcsolódó cikkek