A cég több mint ötszáz munkavállalót foglalkoztat, kétszáznegyven autóbusza évente tizenötmillió kilométert fut, és nem utolsósorban közel harminchárommillió utast szállít.
Ez a számsor az egyik látványos bizonyítéka annak, hogy a Gemenc Volán az ország szinte teljes közúti közösségi személyszállítását biztosító cégcsoport elismert és megbecsült tagja. A huszonnégyes mezőnyt tekintve a cég, köszönhetően átgondolt és megalapozott stratégiájának, pontos és fegyelmezett munkájának, az évtizeddel ezelőtti középmezőnyből immár az élbolyba került. Ezt a pozícióját azóta is tartja.
Amrein Károly vezérigazgató a vele készített beszélgetéskor hangsúlyozta: sosem görgették maguk előtt a gondokat, hanem a gyors és hatékony megoldást keresték. Másoknál hamarabb döntöttek a létszám-racionalizálásról, a telephely-összevonásokról, a járműpark és az utastájékoztatási rendszer fejlesztéséről. Az eredmények a döntések helyességét igazolták. A buszok átlagéletkora tíz év, valamennyi gépjárműnek jó az állapota, köszönhetően a rendszeres karbantartásnak, melynek helyszíne a három éve átadott, legmodernebb technikával rendelkező, szekszárdi javítóbázis. A fejlesztés nem állt meg, az elmúlt időszakban például korszerű tájékoztatási rendszereket építettek ki a szekszárdi, a dombóvári, a bonyhádi, a paksi és a tamási buszpályaudvarokon. Egy beadott pályázat révén pedig az elektronikus szolgáltatásokat kívánják kiterjeszteni. A cég arra törekszik, hogy az utas bankkártyával is vásárolhasson jegyet vagy bérletet. Az említett tájékoztatási, illetve a megvalósulás előtt álló bankkártyás rendszer egyaránt úttörő vállalkozásnak számít vidéki viszonylatban.
Sokatmondó adalék, hogy a Gemenc Volán biztos megélhetést nyújt saját munkatársainak: az itteni alkalmazottak átlagbére magasabb mint a legtöbb Volán- társaságnál, a dolgozók kiegészítésül kétszázezer forint értékű Cafetériát is kapnak.
Egy ekkora vállalatnál ugyanakkor óhatatlanul adódnak időnként konfliktusok, így például menetrendi viták. Nem mindenki érti pontosan, hogy a Gemenc Volán már nem állami vállalat, hanem részvénytársaság, melynek nyereségesen kell működnie. Egy-két utas kedvéért nem indíthat járatokat.
Összességében a helyi járatok fenntartása veszteséges, a helyköziek nagyjából nullszaldóval működnek. Ez utóbbihoz állami kompenzációt, veszteségtérítést kap a cég. További bevételre tesz szert irodák, telephelyek, reklámfelületek bérbeadásából, illetve külső megrendelőknek végzett járműjavításokból.
A vezérigazgató azt sem titkolja, hogy a gázolaj-áremelések nagyon érzékenyen érintik a Gemenc Volánt. A visszatérítés itt is működik, ám a jövedékiadó-emelés egy kis hányada – literenként két forint – a cég költségvetését terheli. Ennyi járműnél, az évente megtett tizenötmillió kilométernél ez már nem kis tétel.
Mindent összegezve, az immár hatvanhárom esztendeje működő vállalkozás a sokszor - és joggal - emlegetett nehéz gazdasági helyzet ellenére is folyamatosan fejleszti szolgáltatásait: annak a vállalati filozófiának a jegyében, melynek középpontjában - ahogy korábban is, most és a jövőben is - az utas áll.
Elérhetőség:
7100 Szekszárd, Tartsay V. u. 4.
Telefon: 74/505-000,
fax: 74/505-005
www.gemencvolan.hu
Felelősséggel viseltetnek a környezetünk iránt is
A Gemenc Volán Zrt. helyközi járatai Tolna megye mind a száznyolc települését bekapcsolják a hálózatba. Vasúti összeköttetés hiányában hetven település tömegközlekedéssel csak a Gemenc Volán autóbuszaival érhetők el. A cég helyi autóbusz-közlekedést biztosít Szekszárd, Bonyhád, Dombóvár, Paks, Tamási, Dunaföldvár és Bátaszék városokban. Távolsági járatai a szomszédos megyeszékhelyeken kívül eljutnak Budapestre, Kecskemétre, Szegedre, Siófokra, az üdülőhelyek közül Harkányba és Gunarasra is. Különjárataik Európa szinte valamennyi országában megfordulnak. Jelentős a szerződéses járatok száma is, a Paksi Atomerőmű dolgozóit kizárólag a Gemenc Volán autóbuszai szállítják. Saját járműveik karbantartásán kívül a térség egyik legnagyobb szervizhátterével és kiváló szakembergárdával áll a külső megrendelők rendelkezésére. Szolgáltatásai során a cég nagy hangsúlyt fektet a környezetvédelemre. A teljes autóbusz-állományban környezetkímélő motor üzemel, a program ezután is folytatódik. A Gemenc Volán fontos célja a járműállomány folyamatos korszerűsítésével és az infrastruktúra környezetkímélő működtetésével a környezet elemeinek és folyamatainak védelme. Erre a törekvésre is utal a jelmondatuk: Természetesen megbízható!
A munkatársak három fő szakterületen tevékenykednek: a személyforgalmi, a műszaki és a gazdasági részlegen. Minden területen a fegyelmezett és költségtakarékos működés a cél.
Fenntartanak ezenkívül egy Volán-irodát a szekszárdi városközpontban is. Az elsősorban menetrenddel kapcsolatos tájékoztatást és bérletárusítást végez.
Minden mást megelőz az utas igénye A háromdiplomás, racionális szemléletű, a közlekedésfejlesztés elkötelezett híveként ismert Amrein Károly – aki a közlekedési szakma legrangosabb elismerésének, a Baross Gábor-díjnak is tulajdonosa – huszonegy éve irányítja a Gemenc Volánt. A vezérigazgató szerint ez a több mint két évtized a társadalmi változások diktálta kényszerű és szükségszerű átalakítások jegyében telt. Amikor kezdte vezetői pályafutását, rögtön egy nagy átszervezést kellett levezényelnie. A korábban teherfuvarozással is foglalkozó Volán- társaságoknak megszűnt ez az üzletága, s ennek következtében a Tolna megyei vállalatnál ezerhétszázról kilencszázra csökkent a dolgozói létszám. További átalakítások, munkafolyamat-átszervezések után jutottak el a jelenlegi, optimálisnak tekinthető állományhoz.
Mint mondta, a technikai fejlesztést és az utazóközönség igényeinek kiszolgálását tekintették minden esetben a legfontosabbnak. Amrein Károly minden gond ellenére is elmondhatja: a cég stabilitása garantált, s joggal bízik abban, hogy az idei év is eredményesen alakul.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.