BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Malév: a pilóták pereskednek, a leánycégek tovább élnek

Több mint 10 ezer oldallal egészítették ki tegnap az eredetileg május elején beadott kifogást a Fővárosi Törvényszék Munkaügyi Kollégiumának kérésére a volt Malév-pilóták. A kifogást a Malév bezárását követő felmondások körüli anomáliák miatt adták be. Megítélésük szerint több jogsértés is történt, és azt szeretnék, ha ezeket orvosolnák. „Azt feltételeztük, hogy egy kiemelt állami cég felszámolása zökkenőmentesen, a jogszabályok pontos betartásával történik, de eddig nem így zajlott” – mondta Demeter Csaba, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének alelnöke. Úgy látja, hogy az ügyben érdemi lépések nem történtek azon kívül, hogy a bérgarancia-alap biztosította forrást felhasználták. „Az ügyek intézése minden területen csúszik. A Malév volt kétszáz pilótája közül jelenleg csupán 10 százaléknak van munkaszerződése, egy éven belül pedig 80–90 ember helyezkedhet el” – magyarázta Demeter Csaba.

Tovább működhetnek viszont a Malév leányvállalatai, miután az MNV és a 100 százalékos állami tulajdonban lévő Tiszavíz Vízerőmű Kft. szerződést kötött a tulajdonszerzésről és a velük kapcsolatos követelések, tartozások átvállalásáról. „A földi kiszolgálást végző Malév GH és a karbantartó ACE ezáltal kikerült a felszámolás alatti Malév leányvállalati köréből, tevékenységüket normál üzletmenet mellett, a tőkehelyzet folyamatban lévő megerősítése mellett végzik” – húzta alá a vagyonkezelő. A Budapest Airport ötéves bérleti szerződést kötött irodákra és hangárokra a Malévot túlélő két leányvállalattal. A szaktárca pedig továbbra sem tartja esélytelennek egy új nemzeti légitársaság létrehozását, ennek érdekében több befektetővel, befektetői csoporttal is tárgyal az együttműködési lehetőségekről.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.