Semmibe veszik az európai uniós és a hazai normákat, hogy kikerüljék a fizetési kötelezettséget – hívja fel figyelmet közleményében Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ). Mint rámutatnak: a jogi normák egyértelműen védik a fogyasztókat járatkésés, járattörlés esetén.
Az Európai Bíróság 2009. november 19-ei ítélete értelmében a jogszabályban rögzített késésre is ugyanazok a kártalanítási kötelezettségek vonatkoznak, mint a járattörlésre. Így ha szükségessé válik, a társaságnak gondoskodnia kell az ellátásról, továbbá díjmentesen biztosítania kell két telefonhívást, telex- vagy faxüzenetet, e-mailküldés lehetőségét, étkezést, frissítőket, valamint szállást, ha egy vagy több éjszakát kell ott-tartózkodnia az utasnak, és ennek megfelelően a szállítást a reptér és a szállás között. A FEOSZ azt javasolja, hogy ha az adott társaság erre nem hajlandó, a fogyasztók forduljanak a gyors, ingyenes és egyszerű szabályokat alkalmazó illetékes békéltető testülethez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.