Zenével köszöntik ma reggel az első Wizz Air-géppel Londonból Debrecenbe érkező utasokat. Mintegy három óra repülés után már a Buckingham-palotánál sétálhat az, aki a debreceni légikikötőből repül az angol fővárosba. Úgy tudjuk, hogy az egyelőre rendkívül olcsó jegyekből több fogyott el eddig a lutoni repülőkre, mint általában a Wizz Air újonnan indított járataira. Egy teljesen új fejezet kezdődik a hajdúsági város életében azzal, hogy Európa egyik legdinamikusabban fejlődő, magyar gyökerű légitársasága vetette meg a lábát a városban, s ez meghatározó lehet az elkövetkező évtizedekre nézve. A gépek elindítása biztosan jó hatással lesz a turizmus és a gazdaság fejlődésére a térségben.
A Wizz Air mától hetente három (hétfőn, szerdán és pénteken) járatot indít a londoni Luton repülőtérre. A két város között 180 férőhelyes Airbus A320-as gépek repülnek. Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta, évente 12 millió utas utazik velük. Debrecenben eleinte évi 50 ezer utasra számítanak, de ahogy fogalmazott, „a város ígéretes piac”. Ezt támasztja alá, hogy decembertől már a hollandiai Eindhovenbe és a milánói Malpensa repülőtérre is közlekedik majd gép a hajdúsági megyeszékhelyről. Egyelőre csak remélni lehet, hogy a helyi szállodák, vendéglátóhelyek megfelelően felkészülnek az angol turisták várhatóan tartós jelenlétére.
A Wizz Air megjelenésével mintegy 500 millió forintos fejlesztést hajtanak végre a reptéren. Kétszáz új parkolóhelyet hoztak létre 40 millió forintból. A repülőgépek kiszolgálása érdekében is több fejlesztés valósul meg: külső áramforrásokat és új utaslépcsőket is beszerelnek. A repülőtéri fejlesztések között elindult továbbá a jelenlegi logisztikai csarnok infrastruktúrájának fejlesztése is, valamint egy új csarnok építése. A mintegy 80–100 millió forintos beruházás a tervek szerint év végére fejeződik be. Meleghegyi Tamás, az Airport-Debrecen Kft. ügyvezető igazgatója fontos fejlesztésnek nevezte annak a Németországból rendelt poggyászröntgennek az üzembe helyezését, amely a jelenlegi biztonsági szint megtartása mellett gyorsabb átvizsgálást tesz majd lehetővé. A légikikötő várójában új szolgáltatásokkal egészültek ki a check-in pultok.
Megérkeztek a valutakezelő berendezések, lehet majd bankkártyával is fizetni, és megváltozott a csomagszállító rendszer. Már megkezdték a felkészülést a téli időszakra is azzal, hogy megrendelték a mintegy 100 millió forintba kerülő jégtelenítő berendezéseket és a hóekéket.
„Az egész személyi állomány részt vett egy képzésen. Amit az utasok is bizonyára érzékelni fognak, hogy az utasforgalommal több személy fog foglalkozni, mégpedig teljesen új technikával” – mondta Herdon István, a repülőteret üzemeltető Xanga cégcsoport vezetője. A helyi taxitársaságokkal is megegyeztek már, eszerint kedvezményes, fix tarifával szállítják majd az utasokat a repülőtér és a belváros, illetve az egyetem között.
A Wizz Air Ukraine szeptembertől a kutaisi–kijevi járattal indít, ahol a jegy ára mindössze 22,99 euró lesz.
Az első teljes évben 40 ezer utasra számítanak. A 2003-ban alapított Wizz idén, március második felében kezdett érdeklődni a grúz piac felől a berlini légikiállításon.
Vég Márton Belép a grúz piacra is A grúziai Kutaisi Airport és a két számjegyű növekedést elkönyvelő Wizz Air megállapodást írt alá a reptér használatáról. A magyar légitársaság első külföldiként lép be a grúz piacra, így elsőként nyújt lehetőséget a grúzoknak arra, hogy fapados járatokkal közlekedjenek európai célpontokra.
A Wizz Air Ukraine szeptembertől a kutaisi–kijevi járattal indít, ahol a jegy ára mindössze 22,99 euró lesz.
Az első teljes évben 40 ezer utasra számítanak. A 2003-ban alapított Wizz idén, március második felében kezdett érdeklődni a grúz piac felől a berlini légikiállításon.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.