A vezérigazgató azt is bejelentette: három évre szóló, összesen 2 milliárd forint értékű megállapodást kötöttek a Malév Ground Handling földi kiszolgálóval a teljes budapesti Wizz Air-kiszolgálásra. A cég az utas- és poggyászfelvétel, szállítás mellett takarítja és jégteleníti is a gépeket. Ez több száz tapasztalt szakember munkahelyének megőrzését is jelenti. Ma már néhány Malév-pilóta is a fapados cégnél dolgozik. „Jó, hogy mostantól olyan útvonalakon is tudunk repülni, amelyek korábban monopóliumnak számítottak. Egyébként 100 millió euró kérdése, hogy lesz-e új nemzeti légitársaság, de úgy gondolom, hogy a jelenlegi gazdasági környezetben ennek az esélye gyakorlatilag nulla” – fogalmazott a vezérigazgató. Váradi József egyértelművé tette: nem tervezik, hogy Budapestet összekössék a Balkánnal. A Malév ugyanis szerinte nem véletlenül ment csődbe, hiszen például Macedónia felé nem nagy az érdeklődés. Vagyis a társaság nem követi a Malév rossz stratégiáját, nem a budapesti átszállást tekinti stratégiai céljának, hanem ponttól pontig repül. Minden ilyen járatnál feltétel, hogy tele legyenek a 180 üléses gépek. Ezzel magyarázta azt, hogy cégüknél egy alkalmazottra évi 8 ezer utas jut, míg a hagyományos légitársaságoknál 1-2 ezer utas. Az egy ülésre jutó költség pedig mindössze egyharmada a hagyományos társaságénak. A Wizz Air tavaly 11 millió utast szállított, idén pedig 12 milliót tervez. Jelenleg 16 bázisról 29 ország 80 desztinációjába 252 útvonalon repül a cég 39 gépe, a flottát jövő nyárig további 6 darab A320-as géppel bővítik. A márciusban zárult üzleti évét 250 milliárd forint forgalom mellett 16,7 milliárdos profittal zárta a cég.
Elhúzódott az elbírálás
A reptért üzemeltető cég vezérigazgatója, Jost Lammers korábban a Malév repülési jogainak rendezetlenségét is azokhoz a körülményekhez sorolta, amelyek rontják a Budapest Airport versenyhelyzetét. A Malév engedélyeit a Légügyi Hivatal április 17-ei határozataival vonta vissza. A légi közlekedési hatóság ezt követően kezdhette meg a kiosztási eljárásokat. A légitársaságok maguk határozhatták meg, hogy mikortól indítják el járataikat, de az időpont is része volt a pályázati anyagnak, és a kérelem értékelésekor ezt is figyelembe vették.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.