Cégvilág

Ideje megismerni a Wahaha márkanevet

Kína legnagyobb üdítőital-gyártója, a Wahaha a tengerentúlon keres felvásárlási célpontokat azért, hogy megkezdhesse európai elosztóhálózatának kiépítését.

A Wahaha terjeszkedési terveiről Kelly Zsong, a cégtulajdonos Zsong Csinghu lánya beszélt a Bloombergnek. Kína leggazdagabb embere, egyben a Wahaha alapítója a nemzetközi ügyletek irányítását bízta lányára, aki közölte: a konszern befektetési bankokat bízott meg abban, hogy felvásárlási célpontokat azonosítson Ausztráliában és Európában. A Wahaha nyersanyag beszállítókat keres, illetve olyan vállalatokat, amelyek segítségére lehetnek a disztribúciós rendszer kiépítésében.

Kínában egyre intenzívebb a verseny az élelmiszeriparban, ezért a feltörekvő vállalatok a tengerentúlra kacsingatnak a tevékenységük bővítése érdekében. Így tett például májusban a Bright Food Group Co., amely a brit Weetabix 60 százalékos részesedését vásárolta meg.

A Wahaha ugyan teáival jelen van a dél-koreai és a brit piacon, de a tengerentúli részleg mindössze 20 millió dolláros értékesítést produkált az előző üzleti évben, miközben a konszern egésze 11 milliárd dollárt értékesített 1 milliárd dolláros profittal.

Az üdítőket, élelmiszert és bébiételt gyártó Wahaha 29 régióban 60 gyárban termel Kínában. A vállalat energiaitalokat és teákat szeretne a külpiacokra vinni és azt reméli, hogy ezzel egyrészt a márka imázsát, másrészt a beszállítói ellátást is javíthatja.

Zsong Csinghu huszonöt éve alapította meg a céget egy 22 ezer dolláros kölcsönből. Mostanra a Wahaha (jelentése: nevető gyerek) 80 százalékos tulajdonosa Kína leggazdagabb embere, a Bloomberg globális toplistáján a huszonkettedik helyet éri el 22,6 milliárd dolláros vagyonával.

üdítő Európa Wahaha kínai
Kapcsolódó cikkek