Cégvilág

Indiában erősít a Hennes & Mauritz

A magyar piacon is aktív svéd ruházati lánc, a Hennes & Mauritz azt tervezi, hogy nagyjából 100 millió eurós beruházással, 50 üzletet nyit Indiában.

Fredrik Olsson piacbővítésért felelős igazgatój egy interjúban elmondta: a világ második legnagyobb ruházati kiskereskedelmi társasága továbbra is gyors egymásutánban nyitja üzleteit, hogy felvegye a versenyt a világelső – Magyarországon mindenekelőtt a Zara márkáról ismert – spanyol Inditexszel. 

A H&M a világ 49 országában 2800 üzletet működtet, de bevételének négyötödét így is Európában könyveli el. Az Inditexnek 86 országban több mint 6000 üzlete van, és Ázsiában sokkal erősebb svéd riválisánál: míg a H&M bevételének mindössze 6 százaléka származik innen, addig az Inditexnél ez a ráta nagyjából 20 százalék.

A H&M, amely 45 százalékban a Persson-család tulajdonában van, azt tervezi, hogy évente 10-15 százalékkal bővíti hálózatát – szemben az Inditex 10 százalékos hosszú távú stratégiájával. A svéd társaság az idén – csakúgy, mint 2012-ben – az USA-ban és Kínában nyitja a legtöbb új üzletet; a potenciálisan érdekes piacok közül Olsson Brazíliát emelte ki.

Inditex H&M
Kapcsolódó cikkek