Sok OMV-kút éjszakára bezár
A társaság az idén további lépéseket tett és tesz az optimalizálás irányába. Ez most, a kereslet szűkülésének időszakában azt jelentette, hogy több töltőállomáson is „bevezette az éjszakai zárást". (Jellemzően este tíz és reggel hat között tartanak zárva ezek a töltőállomások), és tavaly óta bezárt 3 töltőállomást. (177 kútjával az OMV a negyedik legnagyobb hazai üzemanyag-kiskereskedő.) Müller Zsolt azonban hangsúlyozza, hogy ezek a piaci igények változásaira adott válaszok voltak. Csak ott csökkentette a cég a nyitvatartási időt és ott zárt be töltőállomást, ahol a kereslet ezt indokolta, a döntés pedig nincs összefüggésben a dohánykereskedelmi változásokkal. „Az OMV tőkeerős, eredményes cég, elegendő forrása van a kedvező lehetőségek kihasználására. A cég ugyanakkor folyamatosan optimalizálja az erőforrásait” – szögezte le.
Kérdésünkre Müller Zsolt az iparűzési adó kedvezőtlen változását emelte ki azon körülmények közül, amelyek leginkább hátráltatják cége működését. A változás leginkább a nagy forgalmú cégeket sújtja, és csökkenti a beruházási kedvet. „A legfontosabb kedvező körülménynek az OMV csoport tőkeerejét és régiós jelenlétlét tartom. Az OMV a régió egyik legerősebb cégcsoportja, amely biztosítja, hogy az OMV Hungária minden döntését jövedelmezőségi szempontok határozzák meg, és hogy a forráshiány, mint kényszer, ne jelenjen meg az életünkben" – jelentette ki.
Az elmúlt időszakban több szolgáltatását is fejlesztette az OMV. Korszerűsítette az autómosóit, a töltőállomásaira telepítette a gyorsan népszerűvé vált Pick Pack Pontokat (csomagkézbesítői helyeket). Hamarosan bevezeti a saját webshopját, amelynek a töltőállomásaink lesznek az átvevőhelyei. Ezekkel a kereslet pozitív irányú változásait használná ki.
Müller Zsolt tájékoztatása szerint az OMV mindig is arra törekedett, hogy a lehető legrövidebb időn belül reagáljon a piaci árak változásaira. Erre most azért van szükség, mert a Mol néhány hónapja átállt arra, hogy nagykereskedelmi árait hetente akár kétszer is módosíthatja. Korábbi értesülésünk szerint más kiskereskedők üzletpolitikájához is közel állt a Mol lépése. Többek között az AGIP is naponta felülvizsgálja árait. Ebből persze a naponkénti ármódosítás nem következik, a lehetőség azonban adott.
A trafiktörvény sem jön jól
A dohánytermékek értékesítésének átalakítása nem hagyja érintetlenül az OMV-t sem. A társaság ugyan a töltőállomások tulajdonosa, azonban azok üzemeltetését alvállalkozók végzik. Közülük információink szerint sokan pályáztak a dohánykoncessziókért, azonban csak kis részük indult sikeresen a tenderen. A társaság képviselője egy korábbi konferencián úgy nyilatkozott, hogy az OMV-nek nyitottnak kell lennie arra, hogy új, a trafikpályázaton sikerrel szereplő vállalkozókkal kössenek szerződést. A vállalat számára egyébként komoly feladatot jelent majd a váltás, hiszen egyrészt segíteni kell a régi, dohányértékesítési jogot elveszítő partnereiket a tevékenység befejezésében, illetve az újakat a megkezdésében. Lapunk úgy tudja, hogy a dohányáruk forgalmazására szolgáló helyiség kialakítását az OMV vállalja majd.


