Cégvilág

Erőre kapott a Groupon

Pozitívan hatott a befektetőkre az új, állandó vezérigazgató, Eric Lefkofsky bejelentése a Grouponnál, a társaság részvényei tegnap 27 százalékkal emelkedtek a hír hatására. A kedvező fordulatban persze az is szerepet játszott, hogy a vállalat a korábbi várakozásoknál lényegesen jobb második negyedéves eredményekről számolt be.

Az egyik legrégebbi és legismertebb kuponos szolgáltató komoly reményekkel indult ugyan, azonban a pozitív üzleti eredményekkel eddig adós volt a befektetőknek. Ebben valószínűleg az is szerepet játszott, hogy a megfelelő üzleti modell megtalálása és a hatékony működésre való átállás miatt viszonylag sűrűn cserélődött a cég vezetője, és folyamatosan voltak az átszervezések.

A második negyedéves eredmények azonban bizakodással töltötték el a befektetőket, hiszen az előzetesen vártnál nagyobb 608,7 millió dolláros bevételről számolt be a társaság a második negyedévben, ami 40 millió dollárra több, mint egy éve. Azonban ez a növekedés sem volt elegendő ahhoz, hogy nyereségessé tegye a vállalkozást, igaz a veszteség már „csak” 7,6 millió dollár volt a második negyedévben, ami egyébként szintén jobb adat, mint amit az elemzők vártak.

A befektetők számára pozitív hír az is, hogy rendeződni látszik a társaság irányítása, ugyanis az egyik alapító, Eric Lefkofsky személyében állandó vezérigazgatót neveztek ki. A hírek hatására tegnap 27 százalékkal drágultak a Groupon részvényei, ami egyben azt jelenti, hogy az idén összesen már 79 százalékot erősödött a cég papírja.

A befektetői optimizmust erősítheti az is, hogy a jelek szerint a társaság új vezetője sikerre tudja vinni azt a modellváltást, amelynek keretében egyre inkább a mobileszközök felé fordul a szolgáltatás. Ez azért rendkívül fontos, mert júniusban például már az észak-amerikai vásárlások közel fele valamilyen mobileszközről érkezett, míg egy éve még csak egyharmados volt ez az arány. Az is figyelemreméltó adat, hogy a Groupon mobilalkalmazását világszerte 50 milliónál is többen töltötték le.

Komoly kihívást jelent ugyanakkor a vállalatnak az Egyesült Államokon kívüli forgalom növelése. A második negyedévben az európai, közel-keleti és afrikai térség forgalma 24 százalékkal esett vissza, míg a teljes nemzetközi 26 százalékkal.

A Groupon a harmadik negyedévre 585 és 635 millió dollár közötti bevételt vár.

jelentés Groupon
Kapcsolódó cikkek