Magyar Posta: kihirdették a győztest a médiatenderen
PÁLYÁZAT Ismét az Initiative Media Hungary Kft. nyerte a Magyar Posta rekordösszegű, 1,4 milliárd forintos médiatenderét. Az elmúlt két évben is az Initiative Media nyert, a legutóbbi szerződést még tavaly novemberben kötötték meg 1,1 milliárd forint értékben.
Az állami vállalatcsoportnál folyamatosan növekszik a büdzsé reklámokra fordítható része. Ennek egyik oka lehet, hogy a címzett levelezés folyamatosan csökkenő piaci szektor. „Ennek oka egyrészt a gazdasági válság, másrészt a fogyasztói szokások átalakulása. Két fő irányzat figyelhető meg: a szolgáltatók költségcsökkentési szempontból több számlát adnak fel egy küldeményben, valamint elektronikus fizetési megoldásokat próbálnak a fogyasztók számára bevezetni és ügyfeleiket erre átterelni” – közölte éves jelentésében a Magyar Posta. A jelentésben hozzátették: a bevételek legjelentősebb része a közönséges levélfeladásból származik, a címzett küldemények piacát továbbra is a vállalati feladások határozzák meg.
A Magyar Posta által publikált első negyedéves adatok szerint három hónap alatt 875 fővel csökkent az állami vállalatnál foglalkoztatottak létszáma. A harmadik negyedéves adatok azonban már újra némi létszámbővítésről tanúskodnak, ugyanis 32,2 ezerről 32,3 ezerre nőtt a munkavállalók száma.
Európa-szerte különböző módszerekkel próbálják nyereséges pályán tartani az állami posta vállalatokat. A Cseh Posta például franchise rendszerben tervezi működtetni kisebb fiókjait. A brit Royal Mail pedig a privatizációval már jegyezhető a tőzsdén: a lépés sikeresnek bizonyult, az októberi kibocsátás óta ugyanis több mint 50 százalékkal emelkedett az árfolyama.


