A cégnév megváltoztatásának hátterében az áll, hogy a hamburgi központú Phoenix csoporttól tíz évvel ezelőtt a Continental konszern leányvállalatához, a ContiTech Vibration Control GmbH-hoz került a nyíregyházi cég.
A Continental három éve határozta el, hogy új kaucsuk-keverék gyártó üzemet hoz létre Nyíregyházám. Az 1,74 milliárd forintos beruházáshoz a vállalat 390 millió forintos támogatást kapott. A beruházás során 1,24 milliárd forintot költöttek gépek és berendezések beszerezésére, 400 milliót egy új üzemrész építésére és infrastruktúrára. Emellett közel száz millió forintot fordítottak új munkahelyek létesítésére. A próbagyártás 2012 decemberében indult és az új üzemegység a helyi légrugógyártás mellett a makói ContiTech Fluid Automotive Kft.-t, a romániai Nagykárolyban lévő tömlőgyártást valamint más régióbeli ügyfeleket is kiszolgál.
Magyarországon egyedül itt, a ContiTech gyárában készülnek nagy átmérőjű, akár négy méteres, úgynevezett gumi kompenzátorok, amelyeket elsősorban hőerőművekbe, illetve csővezeték-rendszerekbe építenek be. Évente mintegy 60-70 ezer ilyen termék készül Nyíregyházán. A cégnél készült termékek 90 százalékát exportálják. A kivitel 83 százalékát az Európai Unióban használják fel. A nyíregyházi üzemben készült légrugókat használja több neves ülésgyártó cég, valamint a Deutsche Bahn és Bombardier is. A háromszáz kilométeres sebességgel száguldó expresszekhez itt is gyárt légrugókat a Continental.
A ContiTech csoport másik magyarországi leányvállalata a makói székhelyű ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. Az autóipari hűtő- és fűtőberendezések tömlőit gyártó cég váci telephelyén tavaly áprilisban készült el egy hárommillió eurós beruházás révén az új üzemanyagtömlő gyártó üzem. A Continental négy éve hozta Vácra az üzemanyagtömlők szerelését. Az új termékkör miatt szükségessé vált egy 1100 négyzetméteres raktár építése, ám mire az 2012 tavaszára elkészült, annyi megrendelés érkezett, hogy a raktárban is tömlőszerelést kellett indítani. De ez az épület sem bizonyult elegendőnek, ezért kellett 3 millió euróból 3300 négyzetméteresre bővíteni és új gépekkel ellátni a szerelőcsarnokot. Az anyavállalat ugyanis időközben úgy határozott, hogy Vác lesz a konszernszintű üzemanyagtömlő-összeszerelő telephely. Ami a Kft. székhelyét, Makót illeti, ott 2012-ben új műszaki épületet létesült, ahol 12 olyan tervezőmérnök a Continental konszern gyárai számára nem csupán a hűtő-fűtő csövek tervrajzait készíti el, hanem megtervezi hozzájuk a gyártószerszámokat is. A makói gyártócsarnokok területe meghaladja a 26 ezer négyzetmétert.
Csaknem harmincezer dolgozó
A Continental konszern ContiTech divíziója az autóipar és más iparágak számára fejleszt és gyárt gumiból készült részegységeket, komponenseket és rendszereket a gumiipar nem abroncsgyártó szektorában. A ContiTech jelenleg 29 500 alkalmazottat foglalkoztat világszerte. 2012-ben 3,7 milliárd eurós forgalmat ért el a vállalat. A negyvenhat országban 177 ezer embernek munkát adó Continental az előzetes kalkulációk szerinti közel 33,3 milliárd eurós árbevételt ért el 2013-ban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.