BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ide is jön a királynő terepjárója

Úgy látszik, valamit tudnak Indiában az autóiparról. A dél-koreai Ssangyong azóta erősödik, hogy a Mahindra konszern többségi részesedést szerzett, a Jaguar Land Rover csoport pedig a Tata Motorsnak köszönheti megújulását. A magyar Jaguar-képviselet menedzser­autóként kezeli az XF családot, és ki akar vágni egy szeletet a német prémium­márkák uralta piacon az angol szedánokkal

Évente nagyjából 70 ezer Jaguar kerül cégvezetők használatába világszerte, és ezt a számot kívánja növelni a Jaguar Land Rover csoport tulajdonosa, a Tata – mondta el lapunknak Markó Zoltán, a két márkát 2011 vége óta képviselő British Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Mint mondta, Nagy-Britanniában jó ideje komoly a menedzser autók piacán a Jaguar részesedése, amely ugyanakkor sokáig rétegautó volt, legalábbis a brit szigeteken kívül. A fogyasztók szemében sportautói és luxuslimuzinjai rajzolták meg a képét, de menedzser-autóként nemigen vették figyelembe. Ezen kíván változtatni a Tata, amely 2008-ban vásárolta meg a Jaguar Land Rover csoportot.

– Európában és hazánkban az Audi A6 és a BMW 5 kategóriájában szereplő Jaguar XF számít kifejezetten menedzser autónak, mégpedig a nemrégiben bevezetett négyhengeres benzines és dízel motorok révén. A korábbi V-hatosok ugyanis nem feltétlenül feleltek meg cégautónak – mondta Markó Zoltán, hozzáfűzve, hogy a Tata évente körülbelül egymilliárd fontot biztosít a két márkának fejlesztésekre. A tulajdonos a motorfejlesztésre, illetve a motorok megbízhatóságára különösen nagy figyelmet fordít: egy éve jelentették be, hogy Angliában egy modern motorgyártó üzemet épít a Jaguar Land Rover, amely az elmúlt években az alumínium felé fordult. Az új modellek mindegyike már alumínium karosszériával készül. A hónap elején a genfi autószalonon a Jaguar Land Rover bejelentette, hogy jövőre kezdik meg a Jaguar XF kistestvére, az XE modell forgalmazását, amely a BMW 3 sorozattal szemben száll a piaci versenybe. – Az XF és az XE olyan vállalatvezetőknek készül, akik a megszokott prémium márkák alternatíváját keresik – emelte ki Markó Zoltán, hozzátéve, hogy a kereslet élénkítésére egy új értékesítési modellt vezettek be. Önerő nélkül, egy bizonyos havi összeg fejében négy évre elvihető az autó és a havi díjban benne van a négy éves futamidőre a garancia, a szervizköltség, az adók és biztosítások valamint a téli-nyári abroncs. A futamidő lejárta után aztán az ügyfél eldöntheti, hogy piaci maradványértéken megvásárolja-e az autót, vagy visszaadja és egy új modellbe száll. Az ügyvezető igazgató szerint a piaci elemzés azt mutatja, hogy az XF a megszokott német prémium márkák komoly alternatíváját jelentheti.

Ami a világpiacot illeti, a Jaguar Land Rover tulajdonosa nem panaszkodhat. Amint a Bloomberg hírügynökség jelentette, a Tata Motors csaknem megháromszorozta nettó profitját a március 31-én záruló üzleti év harmadik negyedében. Az indiai konszern 771 millió dolláros eredményt jelentett, elsősorban a megugró Jaguar és Land Rover eladásoknak köszönhetően. A Jaguar Land Rover csoportnál ugyanis a haszon több mint kétszeresére, egymilliárd dollárra emelkedett. A folyó üzleti év decemberben zárult harmadik negyedében a két brit márka összesen 112 172 autót adott el, ami 27 százalékos növekedést jelent. A tata Motors az eredmény kapcsán közölte: a Jaguar XJ, XF, valamint a Range Rover és Range Rover Sport típusok iránti kereslet kiemelkedően nőtt. A két márka közösen 8,76 milliárd dolláros árbevételt termelt. Az első kilenc hónapban a Jaguar Land Rover kiskereskedelmi eladásai 19 százalékkal, 309 535 darabra emelkedtek. A Jaguar és a Land Rover értékesítése már az előző évben is szépen javult és rekord szintre, több mint 425 ezerre emelkedett. A 19 százalékos ugrást akkor elsősorban a Jaguar F-Type-nak köszönhette a Jaguar Land Rover.

Az angol királynő flottájában is van Range Rover, amelyet természetesen sofőr vezet. Ebben a hónapban ugyanakkor megkezdik az új, a hátul ülők kényelme érdekében 30 centivel hosszabb modellek forgalmazását is. Az új Range Rover piacra lépése óta már több mint egy év telt el, mégis hat-hét hónapos várólistát vezet a gyártó. Az érkező hosszú tengelytávú változat iránt nálunk is nagy az érdeklődés, de elsősorban Kínában, és az olyan országokban várható nagy darabszám, ahol sok "sofőrös" autó kel el. A Jaguar Land Rover csoport szerint erre a modellre legalább 9 hónapig kell várniuk a megrendelőknek.

Ami a luxusmárkák hazai helyzetét illeti, januárban az Audi a kilencedik legkapósabb autó volt a Magyarországom, februárban viszont egyetlen prémium márka sem szerepelt a tízes toplistán. Úgy látszik, jönnek föl a tömegmárkák, és az első két hónapban negyedével több személyautó kelt el, mint egy évvel korábban. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint ez bíztató jel arra, hogy év végéig kitart a piacbővülés. Az MGE emellett hozzátette, hogy megkezdődött az ügyfelek lassú visszatérése a legális javítókhoz, miután a parlament az Autós Nagykoalíció és az egyesület kezdeményezésére elfogadott jogszabály révén 2013 januárjától visszaigényelhető a céges autók javítási és karbantartási díjait terhelő általános forgalmi adó fele.

Visszaesett a növekedési ütem Kínában

Jelentős visszaesést mértek a kínai autópiacon 2014 februárjában a januári rekordeladásokhoz képest, a csökkenés a hazai gyártású autókat érintette leginkább – derült ki a kínai autógyártók szövetségének MTI által közölt adataiból. Februárban 1,6 millió autó kelt el, ami az egy hónappal korábbi 2,16 milliós eladáshoz viszonyítva 26 százalékos zuhanás.

A kínai márkákból megközelítően 504 ezret adtak el februárban, 29 százalékkal kevesebbet, mint az előző hónapban.

A kínai márkákból megközelítően 504 ezret adtak el februárban, 29 százalékkal kevesebbet, mint az előző hónapban. -->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.