Bevallom, nagyobb durranásra számítottam. Reménykedtünk a Passat ugyan hagyománytisztelő, de bevállalós, merész formában reménykedtünk. A végeredmény azóta napvilágot látott, a forma letisztult, elegáns, modern, de az előddel összevetve inkább hat újszerűnek, mintsem újnak. A főbb vonalak a CC-ről köszönnek vissza, de felismerhető a nagyágyú Phaeton formavilága is.
A VW azzal dobta fel a Passat világpremierjét, hogy a főbb tervezési fázisok illusztrálásához berendeztek egy-egy kis műhelyt. Mustrára vehettük többek között a formatervezők, az agyagmodell-faragók, a kápritok és a külső színekért felelős részleg munkáját is. A designer csapat lelkesen mutatta, milyen számítógépes programokkal, spéci „virtuális” ceruzával rajzolnak, Walter De Silva pedig beszámolt a 80-as években vásárolt Passat Variantos sztorijáról. Az anyagfaragó csapat egy nyers tömbből varázsolt az orrunk előtt Passatot, lenyűgöző volt látni bevetés közben a szobrász brigádot. Megtudtuk, hogy az anyaggal határozott és gyors mozdulatokkal kell dolgozni, mert idővel veszít nedvességtartalmából, és ekkor már nem ideális vele a munka. A belsőért felelős részleg kiállította az aktuális bőrkárpit, fa, és dekorbetét kínálatot, valamint az egyes fázisokba (színskálából történő kiválasztás, bőrborítású kormány varrása, egyedi öltések, stb.) is bepillantást nyertünk. A külső színek felelősétől megtudtuk, az eddigi 9 választható szín 12-re bővült. Kérdésemre elmondták, hogy a világos, vidám színeket (például piros) levették a palettáról, ugyanis ezeket csak elenyésző számban választották az ügyfelek. Helyettük a különféle szürke, kék, bordó és fehér árnyalatokra koncentráltak.
Persze a nagy durranás az autók leleplezését követő üléspróba volt. Jómagam kombipárti vagyok, lehet, hogy részben ezért is tetszett jobban a Variant kivitel. A csomagtér egyébként mindkét modellnél megnőtt, a limuziné 21 literrel 586-ra hízott, míg a kombié 650 literes (+47 liter). A Variant további fórja az érezhetően nagyobb hátsó fejtere, míg a limuzinban 175 cm-es magasságommal már súrolta a frizurám a plafont, addig a puttonyosban esélyem sem volt rá. A lábtér bőséges, ahogy a szélesség is tisztességes. Az első ülések nagyon kényelmesek, sokféle beállítási lehetőség könnyíti meg az ideális pozíció megtalálását. Az előszériás darabok minősége is meggyőző volt, de a széria kiviteleken természetesen még tovább finomítanak. A motorháztetőt erős gázteleszkóp emeli és tartja magasban, valamint ekkor látszik, hogy még annak belső élén is bemarások találhatók, amik mind a súlycsökkentést szolgálják. A B8-as Passat mintegy 85 kilóval könnyebb elődjénél, a külső méretdimenziók hajszálnyit csökkentek, miközben a tengelytáv, a kabin és a raktér is tágasabbá vált.
Néhány motorváltozatról részletes műszaki adatokat is közöltek (lásd a táblázatban), így már ismert például, hogy a 2,0 literes, 240 lóerős, biturbó csúcsdízel 0-100 km/órás sprintje mindössze 6,1 másodpercet vesz igénybe. A remek eredmény eléréséhez a széria villámgyors DSG-váltó, és a 4Motion összkerékhajtás is hozzájárul. Az 1,4-es, 150 lovas TSI-nek később jön egy 125 lóerős belépő változata, valamint kapható lesz a Passat 1,8-as (180 LE), vagy 2,0 literes TSI-vel (220 és 280 LE) is. Az alapdízel az 1,6-os TDI (120 LE), de a népszerűségi listát vélhetően a 150 lovas 2.0 TDI fogja vezetni. Utóbbi blokk elérhető 190 lóerővel is. Az Audi A3 e-tron ikertestvére, a VW Golf GTE plug-in hibrid hajtáslánca is elérhető a Passathoz. Annyi a különbség, hogy az 1,4-es benzines teljesítményét 110-ről 115, a villanymotorét pedig 75-ről 80 kilowattra emelték, így a rendszerteljesítmény 204-ről 211 lóerőre nőtt.
A forgalmazás ősszel kezdődik, pontos árinformációink egyelőre nincsenek, de a kifutó modell vételárait, a többletteljesítményt és a gazdagabb ellátmányt figyelembe véve saját becslésünk szerint a benzines és a dízel indulóváltozatok ára nagyjából 7,5-8,0 millió közé tehető.
Az R-Line része az egyedi bőrkárpit, a sportkormány, DSG-automata esetén a hozzá tartozó váltófülek, alupedálok, dekorbetétek, fekete tetőborítás, átrajzolt lökhárító, hűtőmaszk, diffúzor és 17-19 colos felnik.
Az R-Line része az egyedi bőrkárpit, a sportkormány, DSG-automata esetén a hozzá tartozó váltófülek, alupedálok, dekorbetétek, fekete tetőborítás, átrajzolt lökhárító, hűtőmaszk, diffúzor és 17-19 colos felnik. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.