A rugalmasan alakítható padlólemezek (a PSA Peugeot-Citroen esetében EMP2 néven) jóvoltából a tervezőknek nem kell többé vizuálisan „megnyomorítaniuk” az alapmodellekből származtatott kombikat. Immár az autó hosszával együtt szabadon nyújthatják a tengelytávolságot is, arányos és kiegyensúlyozott formát alkotva: a Peugeot 308-as esetében például az ötajtós alapmodellhez képest előbbit 33, utóbbit 11 centiméterrel növelték. Persze a szépség mellett ez a praktikumra is jótékony hatást gyakorol, a csomagtartó méreteit elnézve pedig a franciák behatóan tanulmányozták a vetélytársakat kompakt kombijuk tervezésekor. Alaphelyzetben legalábbis a szépen kárpitozott és sík oldalfalakkal határolt poggyásztér 610 literes befogadóképessége hajszálra megegyezik a kategóriaelső Skoda Octavia Combiéval!
A takaróroló esztétikus, használni egyszerű, de olyan trükköt nem tud, hogy a véglap lenyomására automatikusan felcsévélődik, vagy
a D-oszlop mentén függőlegesen is elcsúsztatható. Pofonegyszerű viszont a bővítés: az oldalfalon található karok meghúzására a 60/40 osztású támlák síkba dőlnek. Az így kapott 1660 literes raktér (ez már a padló alatti nagyméretű, 54 literes rekeszt is magában foglalja) elmarad ugyan 80-nal a cseh málhásétól, ám a VW Golf Variant előtt a Peugeot bezsebeli a képzeletbeli ezüstérmet – derekas az 595 kilós terhelhetőség is. Ugyanakkor a csomagtérajtó nem éppen pillekönnyű, törékeny hölgyeknek meggyűlhet a baja a lezárással. A méretnövekedésből a hátsó utasok profitálnak kicsit: bár a 308 SW lábtere csupán 29 mm-rel szellősebb az ötajtósénál, tényleg kényelmesebb elférni a kombi második sorában. Már az alapfelszereltség (Access) sem szegényes, a második szinttől (Active) dukáló „i-cockpit” műszerfallal pedig modern és értékes autó benyomását kelti a Peugeot.
A korszerű vezetéstámogató rendszerek egy része (például radaros követési távolság- és sebességtartó automatika, ütközésveszélyre figyelmeztető és automata vészfékező rendszer, parkolóasszisztens), s a kulcs nélküli nyitás és indítás azonban csak Allure csúcsfelszereltség esetén rendelhető. Az indítógomb esetünkben az 1,6 literes e-HDi dízelt keltette életre, mely remek partnernek bizonyult. Egyrészt csendes, kulturált járású és takarékos, másrészt erőlködés nélkül, kellemesen viszi az elődjénél 140 kilóval könnyebb 308 SW-t.
Szinte alapjárattól fogva jól terhelhető és megnyerően húz, 115 lóerejével szépen gyorsítja az autót – legfeljebb bekapcsolt klímánál érezni némi turbólyukat. Rugalmasságának köszönhetően korai felkapcsolásokkal vezethetünk, míg városi forgalomban az iparág egyik legjobb start-stop rendszere segíti a spórolást: a piros lámpa felé gurulva már 22 km/órás tempónál „lelövi” a motort, majd a kuplung kinyomásakor villámgyorsan és finoman indítja újra. Országúton és autópályán pedig a hatfokozatú sebességváltó ideális áttételezése biztosít laza részterhelést a motornak, így tesztünk végén 4,5 literes átlagfogyasztást regisztráltunk: ezzel számolva a hatótáv 1100 kilométer feletti. Az apró kormány áttételezése közvetlen, a kocsi élénken reagál, agilisan fordul, de az alacsony gördülési ellenállású abroncsok viszonylag hamar elveszítik a tapadást. Mivel a nagyobb terhelhetőség miatt a futómű hangolása feszesebb, a kombi valamivel érzékenyebb az úthibákra a ferdehátúnál, és kanyarban a kocsi hátulja (csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztés) terheletlenül hajlamos elpattogni a keresztbordákról. Ennek ellenére a Peugeot 308 SW továbbra is hosszútávú utazóautóként remekel igazán.
kulturált és takarékos dízel
nagyvonalú felszereltség
elérhető árú extrák
Nem tetszett
gördülési komfort
kormány beletakar a műszeregységbe
Összegzés
Az alapmodellnél tágasabb és praktikusabb a 308 SW kombi, azonos motorváltozat és felszereltség esetén pedig a felára csupán 230 ezer forint. Egyedül a feszesebb futómű kíván kompromisszumot.
kulturált és takarékos dízel
nagyvonalú felszereltség
elérhető árú extrák
Nem tetszett
gördülési komfort
kormány beletakar a műszeregységbe
Összegzés
Az alapmodellnél tágasabb és praktikusabb a 308 SW kombi, azonos motorváltozat és felszereltség esetén pedig a felára csupán 230 ezer forint. Egyedül a feszesebb futómű kíván kompromisszumot. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.