Cégvilág

OLX: néhány hónap maradt

Teljesen kivezetik a magyar piacról az OLX márkanevet, az online apróhirdetési oldal felhasználóit átterelik a Jófogás.hu-ra. Arról továbbra sincsenek részletes információk, hogyan növeli majd a szolgáltatás bevételtermelő képességét a Schibsted

Az OLX.hu működését megszüntetik Magyarországon, az oldal felhasználóit a Jófogás.hu-ra terelik át – közölte a Világgazdaság érdeklődésére Palocsay-Zubor Géza, a Jófogás.hu-t üzemeltető Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

A teljes folyamat legfeljebb 3-4 hónapot vesz majd igénybe, és a társaság célja, hogy a legjobb szolgáltatást kínálja a magyar felhasználóknak – tette hozzá a cégvezető. Palocsay-Zubor Géza hangsúlyozta, hogy a két platform egyesítésével még gyorsabb és könnyebb lesz az emberek számára az apróhirdetéseken keresztül történő értékesítés.

Az OLX.hu és a Jófogás.hu már eddig is igyekezett kihasználni az oldalak jelentős látogatottságából adódó lehetőségeket, mindkét portálon volt lehetőség fizetős kiemelések megjelentetésére az ingyenes hirdetések mellett. Ugyanakkor arról egyelőre nem lehet részleteket tudni, a jövőben hogyan növelnék a szolgáltatás bevételtermelő képességét, a Schibsted magyarországi vezetője szerint még túl korai lenne arról beszélni, hogy lesznek-e, és ha igen, milyen változások a Jófogás.hu-nál a jövőben.

A norvég Schibsted Media Group negyedéves jelentéséből derült ki, hogy a cég megveszi a Naspers-től az OLX.hu-t. Magyarországon 2013-ben vált igazán élessé a két globális cég küzdelme, amit az egyre intenzívebb marketingköltés jelzett.

A múlt évben újabb szintre lépett a harc, a Jófogás.hu mögött álló Schibsted felvásárlásokkal erősítette pozícióját. Tavaly márciusban egy héten belül két komoly ügyletet is bejelentettek. Előbb az Expressz.hu megvételéről érkezett a hír, majd a Használtautó.hu még nem a birtokukban lévő 50 százalékos tulajdonrészének megszerzéséről. Az Allegro Group HU Kft. (illetve a mögötte álló Naspers) tavaly áprilisban döntött úgy, hogy egy nemzetközi folyamat részeként a piacon előnyt szerző Apród.hu-t átnevezik OLX.hu-ra. A névváltás nem viselte meg a szolgáltatást, a felhasználók és a hirdetések száma is folyamatosan nő azóta is. Az átmárkázáskor 90 százalékos spontán ismertséggel rendelkezett az Apród.hu, de tavaly novemberben már az új nevet is ismerte a 18-49 éves netezők 76 százaléka.

A piacszerzésért folytatott küzdelemben mindkét cég, illetve tulajdonosaik többmilliárd forintot költöttek hirdetésekre. Bár egyelőre nincs annak jele, hogy a Jófogás.hu csökkentette volna marketingkiadásait – a televízióban még futnak a hirdetési oldal reklámjai -, a jövőben valószínűleg ez is megtörténhet. „A most létrejött megállapodás lehetővé teszi, hogy a csapatunk még nagyobb figyelmet fordítson a termékfejlesztésre” - fűzte hozzá Palocsay-Zubor Géza. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mi lesz az OLX.hu munkatársaival, az bizonyosnak tűnik, hogy legalább 15 embert elküldenek majd. A Világgazdaság érdeklődésére a Schibsted részéről azt közölték, hogy még vizsgálják, meg tudnak-e tartani embereket.

Globális ügylet

A Schibsted és a Naspers közötti magyarországi tranzakció egy globális megállapodás része. Ennek keretében a norvég cég romániai és portugáliai érdekeltségei átkerülnek riválisa tulajdonába. A kisebb piacokon hosszú és költséges folyamat létrehozni egy üzleti szempontból is fenntartható apróhirdetési szolgáltatást, ennek felgyorsítására, és a további, jelentős kiadásokkal járó, bizonytalan kimenetelű verseny elkerülésére érdemes ilyen megállapodásokat kötni – közölték a Schibsted részéről a Világgazdasággal. Emellett a két vállalat négy kulcsfontosságú feltörekvő piacon – köztük Brazíliában – vegyesvállalatokat hoz létre.


OLX jófogás.hu
Kapcsolódó cikkek