Ők azok, akik saját maguk is tudják definiálni e társulásokat, miközben 28 százalékra tehető a kevésbé tudatos, de mégis nagyjából tájékozott emberek köre. Aggasztó viszont, hogy a szervező cégek hirdetéseivel találkozók között az átlagnál magasabb arányban vannak félretájékozott emberek, tehát közülük az átlagosnál többen gondolják, hogy az adott vállalkozás hitelt nyújt.
Többmilliós bírságok
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az elmúlt időszakban is súlyos bírságokkal szankcionált fogyasztói csoportokat szervező cégeket, elsősorban félrevezető hirdetések miatt. A hivatal honlapján a legfrissebb ilyen határozat januári keltezésű: akkor a CL Brokers Group Kft. kapott 3,291 millió forintos büntetést amiatt, hogy tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott fogyasztói csoportokkal kapcsolatos sajtóhirdetései által. Az eljárás során a GVH többek között azt vizsgálta, hogy a reklámokkal megcélzott fogyasztók a tájékoztatások alapján tisztában lehettek-e a fogyasztói csoport konstrukciójának lényeges elemeivel. Az egyik fajsúlyosabb ügyben pedig 2013 végén hozott döntést a GVH, akkor 4 cégre összesen több mint 20,2 millió forintos bírságot szabott ki.