Népünnepéllyel és autós felvonulással egybekötött családi napon ünnepelte a Lada, hogy 45 évvel korábban kezdte meg a működését a togliatti gyár.
Csaknem fél évszázada a kapitalizmus egyik ékkövét, a Ford dearborni autógyárát másolta le a kommunista Szovjetunió, amikor arról volt szó, hogy építenek egy üzemet, amely képes kielégíteni a kontinensnyi ország igényeit. Autós partnernek a Fiatot nyerték meg, megfelelő autónak pedig az olasz gyár 124-es modelljét választották ki, amelybe azért bele kellett nyúlnia a mérnököknek ahhoz, hogy az orosz utakhoz és anyagminőséghez igazítsák a konstrukciót. A végeredmény a Fiat 124R (Russo) lett, amelyet mi 2101-es típusként ismertünk meg.
A Zsiguli sorozatgyártása 1970. április 19-én indult, és a leszármazottai egészen 2011-ig készültek; persze a mérnökök nem akartak búcsúzni a faék egyszerűségével vetekedő konstrukciótól, de hát a cégvezetés közbeszólt, és nem lett semmi a tervezett (sokadik) modellfrissítésből. Az évek során 4,8 millió darabot készítettek a Lada 2101-esből és annak leszármazottaiból, amelyek a vasfüggönyön innen – választék híján – az átlagemberek számára az autózás csúcsát jelentették.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.