Cégvilág

Megrohanták a Jófogás.hu-t az egykori OLX-esek

A hét első két napján közel 600 ezer hirdetést és 120 ezer felhasználót aktiváltak a Jófogás.hu rendszerében a hét elején teljesen megszűnt OLX.hu adatbázisából – közölte lapunk érdeklődésére Palocsay-Zubor Géza, a Jófogás.hu-t működtető Schibsted Classified Media Kft. ügyvezető igazgatója. Ez nagyjából a negyede a teljes átvett mennyiségnek. Azt egyelőre nem lehet pontosan tudni, hogy az átfedések, vagyis a mindkét felületen megtalálható egyforma hirdetések kiszűrését követően mekkora lesz a végleges adatbázis. A Jófogás.hu-n jelenleg összesen 2,9 millió apróhirdetés érhető el, múlt pénteken ez a szám még 2,3 millió volt.

„Az elmúlt két napban hatalmas volt az érdeklődés, jelentős terhelést kaptak a rendszereink. Naponta átlagosan több mint 15 millió oldalletöltést regisztráltunk a hét elején, az átlagos érték ennél mintegy 40 százalékkal kevesebb. Ez a Digitális Közönségmérési Tanács oldalán elérhető OLA látogatottságmérés alapján a legmagasabb a hazai weboldalak között” – mondta el Palocsay-Zubor Géza. A megugrás főként annak köszönhető, hogy az OLX.hu felhasználói egyre nagyobb számban viszik át fiókjukat a Jófogás.hu-ra, miután az előző oldalt hétfőn végleg lezárták. Február közepén derült ki, hogy a norvég Schibsted Media Group – a Schibsted Classified Media Hungary Kft. tulajdonosa - megveszi a Naspers-től az OLX.hu-t.

A hazai online apróhirdetési szegmensben 2013-ban indult be igazán a rivalizálás a két nagy szereplő, az akkor még Apród.hu néven futó OLX és a Jófogás.hu, illetve a mögöttük álló globális cégek között. A vetélkedésből komoly hasznot húzott a magyar médiapiac is a hirdetéseknek köszönhetően. A két vetélytárs ugyanis milliárdokat költött marketingre, ennek köszönhetően a múlt évben mindkét cég a 25 legnagyobb hazai hirdető között volt.

A fúzió lezárását követően a szolgáltatások jelentős fejlesztésére készül a Jófogás.hu. A 40 és 80 kilogramm közötti termékekre vonatkozó háztól-házig kiszállítási szolgáltatást a háztartási nagygépek mellett más kategóriákra, így például a bútorokra és egyéb gépekre is kiterjesztik. Ez az elképzelések szerint már júniusban megtörténik. Az idei tervek között szerepel a Szállás.hu-val indított együttműködés kibővítése, míg eddig csak a kuponos ajánlatok jelentek meg a Jófogás.hu-n, addig a jövőben a teljes szállásadatbázis elérhető lesz az oldalon keresztül is. Emellett több olyan partnerségi megállapodást készítettek elő, amelyek szintén ebben az évben elindulhatnak és a tartalomkínálatot erősíthetik.

A társaság bővíti a felhasználók lehetőségeit a kiemelt hirdetések vásárlásánál is. A jövőben lehetőség lesz arra, hogy előre feltöltsenek egy bizonyos keretet, és annak terhére vásároljanak kiemelést, így nem kell minden egyes hirdetésnél külön-külön megvenni ezt a szolgáltatást. A Jófogás.hu már most is az öt leglátogatottabb hazai weboldal között van, és az integráció után tovább erősödik pozíciója. Ez újabb lehetőséget jelent a bevételeik növelésére, hiszen a hirdetők számára ez a jól célozható és nagy tömegelérés még vonzóbb lehet a felületen való megjelenésre. A cég fő célkitűzése, hogy idővel a felhasználók által vásárolt szolgáltatásokból tartsák el magukat, a menedzsment álláspontja szerint két éven belül nyereségessé válhat a társaság.

OLX jófogás.hu
Kapcsolódó cikkek