Cégvilág

Gyorsan lezárta az AOL felvásárlását a Verizon

Alig több mint egy hónapra volt szükség ahhoz, hogy lezárja a Verizon az AOL felvásárlását – jelentette be a távközlési cég. A tranzakció híre június elején került nyilvánosságra, és a 4,4 milliárd dolláros ügylet lehetőséget kínál a Verizonnak arra, hogy új területeken erősítsen, növelve ezzel a cég bevételtermelő képességét. Az eddig a New York-i tőzsdén jegyzett AOL-t kivezetik a tőzsdéről, és a legnagyobb amerikai mobilszolgáltató leányvállalataként folytatja majd tevékenységét.

A most megvásárolt vállalat több szempontból is igen hasznosnak bizonyulhat a Verizon számára. Egyrészt az AOL felületei viszonylag sok látogatót vonzanak, a hivatalos közlés szerint havonta nagyjából 200 milliót. Olyan népszerű online oldalak tartoznak a portfóliójukba, mint a Huffington Post vagy a legismertebb technológiai portálok közé tartó Engadget és Techcrunch. Bár kevésbé közismert, az AOL meghatározó szereplője a digitális hirdetési piacnak is. A társaság az elmúlt években akvizíciók sorát hajtotta végre annak érdekében, hogy az online reklámipart kiszolgáló megoldásokat szerezzen. Rendszereiket napjainkra számos társaság használja, és különösen vonzóvá teheti őket a Verizon számára, hogy a mobilos reklámok területén is szakértők. A digitális hirdetési piac már most is jelentősnek számít, és egyelőre abban a fázisban van ez a szegmens, amikor évről évre dinamikus fejlődést tud produkálni.

Fokozottan igaz ez a mobileszközökre szánt reklámoknál. Az eMarketer prognózisa szerint az idén 64,25 milliárd dollárt költenek ilyen hirdetésekre világszerte, ami 60 százalékos bővülést jelenthet 2014-hez képest. A következő években is ugrásszerű fejlődés várható ezen a területen, és 2018-ra a 158 milliárd dollárt is átlépheti a piac nagysága. A Verizon tervei azt jelzik, hogy igyekeznek majd kivenni részüket ebből a növekedésből: hírek szerint a mobileszközökre szánt videotartalmak területén is erősítenének, ennek érdekében többek között az NFL-lel, az amerikai profi futball-ligával is kötöttek már megállapodást. Míg a Verizon rendkívül gyorsan lezárta az AOL felvásárlását, és hozzákezdhet az új piaci lehetőségek kiaknázásához, több jelentős akvizíció az amerikai távközlési szektorban korántsem halad ilyen sebességgel. Pedig az elmúlt egy évben jó néhány több tízmilliárd dolláros ügyletet jelentettek be, ám az igazán nagyok közül még egyik sem valósult meg. Sőt, a Comcast elbukta a kísérletet, hogy 45 milliárd dollárért megszerezze a Time Warner Cable-t (TWC). Igaz, a kábeltársaságnak gyorsan akadt másik kérője, a Charter Communications, ez a hírek szerint 55 milliárd dollárt fizetne a TWC-ért. Kérdés, hogy a hatóságok engedélyezik-e ezt az ügyletet. A jóváhagyásra szakértők 80-85 százalékos esélyt látnak. Még kétségesebb az AT&T tervezett akvizíciója: a társaság a DirecTV műholdas szolgáltatót venné meg 48,5 milliárd dollárért, de igen szigorú versenyjogi vizsgálatra számíthatnak.

Az amerikai távközlési piacon tapasztalható konszolidációs hullám egyik legújabb eleme a Dish Network ajánlata a T-Mobile US-re. A múlt hónapban érkeztek az első hírek arról, hogy elképzelhető egy ilyen ügylet, a múlt héten pedig kiderült, hogy a Dish bankokkal tárgyal felvételéről az akvizíció finanszírozására.

M&A AOL
Kapcsolódó cikkek