A MÁV 2010–2014 között 841 millió forintot fordított saját forrásból az állomások és a megállók felújítására az állami vasúttársaság közleménye szerint.

Az idén záruló európai uniós időszakban a NIF Zrt. beruházásában többek között Békéscsaba, Piliscsaba, Pilisvörösvár, Solymár, Székesfehérvár, Tárnok, Törökszentmiklós és Vác, míg a MÁV-ban például Balatonakali-Dörgicse és Gyál-felső; egyéb beruházásban Balatonmáriafürdő, Celldömölk; EU-s forrásból pedig – mintegy 11 milliárd forintért – Pécs, Kaposvár, Balatonszentgyörgy, Keszthely és további állomás ok újultak, illetve újulnak meg.

2015–2017 között bő 4,3 milliárd forint juthat az épületállomány modernizálására. Ennyiből körülbelül húsz vasútállomás, illetve megállóhely felvételi épületei korszerűsíthetők, például Esztergom-Kertváros, Gyula, Karcag, Kisújszállás és Püspökladány, a Nyugatinak pedig a tetőszerkezete.
Rövid távon a fővárosban körvasúti megállók létesülhetnek. Az új viszonylatokkal Budapesten belül haránt irányú közlekedés indítható a 2-es és a 150-es vonalakról érkező viszonylatok összekötésével. A felújítás több száz, üzemi célra már nem hasznosítható épület bontását, visszafejlesztését is jelenti. Erre a MÁV 300-350 millió forintot különített el.