Mindössze néhány napig tartott, hogy bemutassa az első olyan előfizetői csomagokat az AT&T, amelyekben már élnek a DirecTV felvásárlása kínálta lehetőségekkel is.

Az Egyesült Államok egyik meghatározó távközlési vállalata 48,5 milliárd dollárért szerezte meg az ország legnagyobb műholdas tévészolgáltatóját. Az akvizíciót alig több mint egy hete zárták le, és a társaság máris ízelítőt adott abból, hogyan tervezi a jövőt az ügyletet követően. A vállalat bejelentése szerint az első, televíziós és mobiltelefon-szolgáltatást egyaránt tartalmazó, az Egyesült Államok egész területére kiterjedő csomagot teszik elérhetővé ügyfeleik számára augusztus 10-től. A cég a kezdeményezés keretében 10 dolláros kedvezményt ad a mobil-előfizetési díjakból a DirecTV-felhasználóknak. Ez hazai mércével mérve még mindig igen borsos havi díjakat eredményez, hiszen az egyik legolcsóbb műholdas tévécsomaggal számolva is 200 dollárt kell fizetniük a felhasználóknak. Igaz, ebben 10 gigabájtos mobil-adatforgalom van benne, valamint négy televíziókészüléken lehet követni a tévéműsort.

Az AT&T jelentős akvizíciója abból a szempontból mindenképpen érdekesség, hogy kissé szembemegy a globális trendekkel. A fizetős tévészolgáltatásoknak ugyanis komoly kihívásokkal kell megbirkózniuk. Egyrészt az olyan internetes cégek fenyegetik a piacukat, mint a több tízmilliós felhasználói táborral bíró Netflix, amely havi előfizetés fejében webkapcsolattal bárhol elérhető tartalmat kínál. De a nagy médiavállalkozások, mint az HBO vagy a CBS is, a világhálón keresztül juttatják el műsoraikat a fogyasztókhoz. Persze erre joggal válaszolhatják sokan, hogy még mindig a televízió jelenti a legnépszerűbb otthoni szórakozási formát, azonban a közelmúltban az SNL Kagan piackutató elgondolkodtató adatot tett közzé. Tavaly már 10,7 millió olyan amerikai háztartás volt, amely széles sávú internetre ugyan igényt tartott, de nem vásárolt tévészolgáltatást.