Befejeződött a Mahart-Szabadkikötő Zrt. és a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL) kikötőfejlesztési programja. Az állami tulajdonú Csepeli Szabadkikötőt 3,5 milliárd forintból újították meg, az uniós forrásból finanszírozott beruházást a Közgép Zrt. vezette konzorcium valósította meg.
„A fejlesztés közel száz új munkahelyet teremtett” – mondta Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedési Operatív Programokért felelős helyettes államtitkára. A modernizált trimodális, tehát vasúti, közúti és vízi szállítási utakra támaszkodó új raktárakat a fenntarthatósági szempontok figyelembevételével tervezték meg, üzemeltetésükhöz megújuló energiát is használnak. Az infrastrukturális bővítések révén 40 hektárnyi, eddig nehezen megközelíthető terület vált elérhetővé, amelynek hasznosítására máris születtek hosszú távú együttműködési megállapodások a felhasználókkal. Ilyen szerződést kötött a BSZL többek között a török tulajdonban álló fuvarozó-szállítmányozó vállalattal, az Ekol Logistics Kft.-vel, amely a trimodális szolgáltatások elérhetősége miatt választotta a kikötőt. A cég előrehaladott tárgyalásokat folytat a BSZL-lel arról, hogy a jelenleg 5000 négyzetméteres bérelt területét egy éven belül megduplázza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.