Cégvilág

Késésben a pesti Orangeways-buszok?

Jövő áprilisban már futniuk kellene az Orangeways midi autóbuszainak Budapesten, de még el sem kezdték a járművek gyártását, a megrendelő Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. nem aggódik.

Egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor érkeznek az Orangeways új midibuszai Budapestre, mert még el sem kezdték a gyártásukat, miközben a BKK Zrt. és az Orange­ways Hungária Kft. 2015. június 3-án megkötötte azt szerződést, amelynek alapján a magánvállalkozás 25, az opciókkal együtt pedig összesen 35 járművel végzi a szolgáltatást. A magyar cég hazai fejlesztésű és gyártású Rába-Molitus-Webasto S91-es midibuszt üzemeltetne Budapesten.

A Világgazdaság birtokába került szerződés szerint az első öt járművel a szerződéskötést követő 10. hónap első napján kellene megkezdeni a szolgáltatást, majd pedig kéthavonta újabb öt járművet kellene forgalomba állítani. A buszokat a Rába Nyrt. gyártaná, ahol lapunk kérdésre elmondták, hogy „a szerződést megkötöttük az Orangewaysszel. Jelenleg arra várunk, hogy partnerünk is teljesítse az abban foglaltakat, és megteremtődjenek a gyártás feltételei.” A Rába szerint valójában a finanszírozási feltételeknek kell teljesülniük ahhoz, hogy megkezdhessék a gyártást. Arra a kérdésünkre, hogy mikor kellene elkezdeni a gyártást ahhoz, hogy a járműveket határidőre leszállíthassák, a Rába nem adott egzakt választ. Mindenesetre nehezen képzelhető el, hogy a szerződés szerint még hátralévő hat hónap elegendő lenne a gyártásra. Az említett szerződést a vállalkozás részéről aláíró ügyvezető, Kovács Miklósné nem kívánt nyilatkozni lapunknak.

Kíváncsiak voltunk arra, hogy az Orangeways jelzett-e bármiféle problémát a BKK-nak, és nem érzi-e veszélyben a pályázatot. Erre a közlekedésszervező cégnél azt közölték a Világgazdasággal, hogy „a BKK Zrt. nem rendelkezik olyan hitelt érdemlő információval, amely alapján indokoltan feltételezhetné, hogy a szerződés teljesítése veszélybe került volna. Az Orangeways Hungária Kft. részéről sem érkezett ilyen jellegű tájékoztatás.” Kíváncsiak voltunk, hogy a szerződés nem teljesítése esetén tervezne-e lépéseket, illetve hogy mikor állhat elő olyan helyzet, amelyben felbontanák a megállapodást. Erre azt közölte a cég, hogy „a BKK Zrt. jelenleg nincs birtokában olyan információnak, amely a felek közötti keretszerződés rendelkezései alapján jogi lépések megtételét tenné szükségessé”.

A BKK egyúttal arról is tájékoztatta lapunkat, hogy a szóló autóbuszok szolgáltatási területe a nehezen járható belvárosi, a hegy- és dombvidéki, valamint az alacsonyabb forgalmú kertvárosi vonalakra terjed ki. Bár a fentieknek megfelelően a keretszerződés szolgáltatási területébe az I. kerület is beletartozik, azonban kifejezetten a budai Várban, a Vár és környékén a BKK Zrt. és az I. kerületi önkormányzat által közösen beszerzett Karsan Atak típusú midibuszok közlekednek majd.

Eddig sikertelen volt a cég a fővárosban

A BKK több alkalommal próbálkozott a midibuszok beszerzésével, ezeken az Orangeways mindig elindult, de egyetlen pályázat sem zárult sikeresen. Volt olyan eset is, hogy az Orangeways megnyerte

a tendert, de a BKK eredménytelennek nyilvánította a pályázatot, ami után az Orangeways jogi eljárást helyezett kilátásba. A buszos cég most kerül legközelebb a fővárosi megjelenéshez. A jelen eljárásban egyetlen érvényes ajánlattevőként vett részt, és bár az eredményt tavasszal kihirdették, a szerződés megkötésére június elejéig kellett várni. Azt pedig egyelőre nem lehet tudni, hogy az új járművek, ha érkeznek is, mikortól jönnek a fővárosba.

a tendert, de a BKK eredménytelennek nyilvánította a pályázatot, ami után az Orangeways jogi eljárást helyezett kilátásba. A buszos cég most kerül legközelebb a fővárosi megjelenéshez. A jelen eljárásban egyetlen érvényes ajánlattevőként vett részt, és bár az eredményt tavasszal kihirdették, a szerződés megkötésére június elejéig kellett várni. Azt pedig egyelőre nem lehet tudni, hogy az új járművek, ha érkeznek is, mikortól jönnek a fővárosba. -->

Orangeways
Kapcsolódó cikkek