A brit Vodafone brandjét használhatja Ukrajnában az orosz Mobile TeleSystems (MTS) a 2008 óta meglevő együttműködésük kiterjesztéseként. A két cég külön közleményben jelentette be, hogy a Vodafone neve alatt indítják be a harmadik generációs mobilszolgáltatást Ukrajna egyes területein, és a brit partner a nevére veszi az MTS kiskereskedelmi és terjesztői hálózatát is. A megállapodás nem vonatkozik azokra területekre, amelyek jelenleg „nem állnak az ukrán kormány közvetlen ellenőrzése alatt” – hangsúlyozta a Vodafone.
A vezető orosz távközlési szolgáltatónak számító MTS több mint 20 millió ügyfelével Ukrajnában a második legnagyobb szereplő az ugyancsak orosz VimpelCom tulajdonában levő Kyivstar után. A Vodafone brand használata ágazati elemzők szerint segíthet az MTS-nek abban, hogy a fogyasztók az elhúzódó feszültségek közepette ne Oroszországra asszociáljanak a szolgáltatásairól. A kijevi kormányzat ráadásul korábban kilátásba helyezte, hogy az orosz cégeket kizárja a 3G-s szolgáltatás tenderéből, sőt az is felmerült, hogy elveszik a működési engedélyüket.
A brandhasználati megállapodás pénzügyi részletei nem ismertek: a Vodafone kiemelte, hogy nincs szó részesedésszerzésről (a saját brandje alatt 24 országban szolgáltató brit csoport több mint 50 piacon van jelen partnerségi együttműködésekkel).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.