A távközlésiek utoljára 2013-ban örvendeztették meg befektetőiket nyereségrészesedéssel. Az osztalékfizetésnek ágyazhat meg, hogy az adó-, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás (EBITDA) 3 százalékkal lett magasabb 2015 első kilenc hónapjában az előző év azonos időszakához képest. Ez egyrészt annak volt köszönhető, hogy a bevételek – ha enyhén, 2,7 százalékkal is, de – nőttek, miközben a követelések értéke kisebb mértékben csökkent, másrészt annak is, hogy az MTelekomnak sikerült jelentősen tovább faragnia személyi jellegű költségein. Annak ellenére, hogy a 2015-re tervezett magyarországi végkielégítésekkel kapcsolatos, közel 8 milliárd forint felét a harmadik negyedévben könyvelték el, a másik fele majd az október-december közötti időszakot fogja terhelni. A távközlési cégnél egyébként szeptember végén 4,5 százalékkal dolgoztak kevesebben, 10 638-an, mint egy évvel korábban.
Bár a végkielégítések utolsó negyedévi terhe miatt az MTelekom menedzsmentje arra számít, hogy az EBITDA 2015 egészében a tavalyi, 181,2 milliárd forintos szint körül lehet, ez javulás ahhoz képest, hogy korábban még a 3 százalékos csökkenést sem zárták ki. Ráadásul a cég közel 20 milliárd forinttal többet, 105 milliárdot költhet beruházásra, miután felgyorsította a hazai nagysebességű vezetékes internet kiépítését célzó programját, illetve folytatta a vezetékes analógok kiváltását. Ez szeptember végéig ugyan közel 60 milliárd forintba került, de a tervezett új generációs vezetékes hozzáférési hálózati beruházások túlnyomó részét még a negyedik negyedévben kell végrehajtania.
Az MTelekom harmadik negyedéves stagnáló árbevétele is jobb lett az enyhe csökkenést előrevetítő elemzői várakozásoknál, éves szinten pedig 2,7 százalékkal még emelkedett is. Szükség is volt a magyarországi operáció jobb teljesítményére, miután a macedón és montenegrói leányvállalatok forgalma esett. Pedig a hazai mobil szegmens a végződtetési díj áprilisi vágása miatt az előző évhez képest több mint 4 százalékkal kevesebbet hozott a konyhára, amit viszont a mobil adatbevételek – a szélesebb ügyfélbázis és a magasabb felhasználás miatti – jelentős emelkedése ellensúlyozott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.