BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Budapest Taxi új alkalmazással száll versenybe az Uberrel

Az Uberrel is versenyképes magyar taxis alkalmazást dobott a piacra a Budapest Taxi – másfél évvel az amerikai szolgáltató hazai megjelenése után. Az Androidon és iOS-en elérhető mobiltelefonos applikációt a Qualysoft fejlesztette. Láthatók benne a szabad és a foglalt taxik, a sofőrök minősítése (tisztaság, pontosság és udvariasság szerint). Az alkalmazás rendeléskor megbecsüli a várható költséget, és jelez, amikor a kocsi odaér (közben mutatja, hogy éppen hol jár a rendelt autó), és ha megadják az érkezési címet, megtervezi az útvonalat is – vagyis biztosítja az utast, hogy nem viszik felesleges körökre.

A Budapesti Taxi alkalmazáson belül is lehet majd fizetni (a kártyaszám megadásával áprilistól, most taxikártyával), de többet is szándékoznak nyújtani az Ubernél, azon túl, hogy az utas fizethet készpénzzel és normál kártyás tranzakcióval is. Így például lehet előrendelni, megadni az utasok számát (nagyobb kocsi kéréséhez – ezt Magyarországon az Uber nem nyújtja), igényelhető kombi kocsi is, és elmenthetők a leggyakrabban használt címek. A rendelést viszont csak addig lehet (díjmentesen) az applikáción belül visszamondani, amíg az autót ki nem választja a rendszer a számunkra, míg az Uber esetében erre ez után is van néhány perc. (A diszpécserszolgálatot tárcsázva azonban az autót mindaddig vissza lehet mondani díjmentesen, amíg ki nem ér.)

Az alkalmazás jelentős, de nem több tízmilliós költséggel, néhány hónap egyeztetés után készült el – mondta el Horváth Csaba, a Budapest Taxi Kft. ügyvezető igazgatója. Létrehozását az Uber annyiban motiválta, hogy kifejezetten a felhasználók igényeire szabott alkalmazást kértek – olyat, amit a taxit rendelők látni szeretnének. Az eddigi alkalmazásokat ugyanis inkább a taxicégek fuvarrendelő rendszereire szabták: a térképen be lehetett jelölni, hol vagyunk, aztán megrendelni a taxit, de nem volt információ arról, ki jön és mikor, milyen útvonalon viszi majd az utast.

Horváth a sajtótájékoztatón arról is beszélt, hogy a fix tarifa az utasoknak is előnyös. „Mi hóban és fagyban, télen és nyáron, éjjel és nappal, valamint a szilveszteri csúcsforgalomban is ugyanannyiért visszük az utasokat, a kiszámíthatóság, a megbízhatóság pedig mindenkinek fontos érték” – érvelt Horváth, arra célozva, hogy az Uber dinamikus árazásával az elvben olcsó fuvar a megrendelések felfutásakor lehet sokkal drágább is.

Dugó lehet a Deákon

A fővárosi taxisok időközben ismét elővették a korábbi eszközöket is, egy csoportjuk arra készül, hogy ma ismét lezár a Deák Ferenc téren egy sávot. Állítólag elégedetlenek a minisztérium és a hatóságok eddigi munkájával, szerintük az ígéretek ellenére elmaradt az Uber összehangolt ellenőrzése, az amerikai cég sofőrjeinek többsége továbbra is engedély nélkül dolgozik.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.