Cégvilág

Duplázott a BlaBlaCar

Néhány éven belül másfél milliósra szeretné növelni táborát Magyarországon a BlaBlaCar, a telekocsi-szolgáltatást kínáló oldalon 100 ezer ülést hirdetnek.

Megduplázta felhasználói számát az elmúlt egy évben a telekocsi-szolgáltatást nyújtó BlaBlaCar Magyarország – tudtuk meg Haidekker Balázstól, a cég ügyvezetőjétől. A franciaországi BlaBlaCar tavaly tavasszal, az AutoHop felvásárlásával jelent meg a magyar piacon. A cégvezető közlése szerint az új tulajdonos globális hálózata érezteti hatását a magyar felhasználók utazási szokásain is, hiszen ugrásszerűen megnőtt a Nyugat-Európa felé irányuló forgalom. A BlaBlaCar itthon klasszikus telekocsi-szolgáltatást üzemeltet, amelynek lényege, hogy az egy irányba utazók megosztják egymással a költségeket. A cég által működtetett internetes felület, illetve mobilalkalmazások használata mind az utasok, mind a sofőrök számára egyelőre ingyenes Magyarországon. Néhány nyugat-európai piacon már van szolgáltatási díj, amelyet az utasok fizetnek a foglalások után. A tervek között szerepel, hogy idővel itthon is bevezetik ezt az üzleti modellt, de a következő egy évben még biztosan nem lesz fizetős a szolgáltatás – jelezte Haidekker Balázs.

A tapasztalatok szerint a nagyobb ünnepek időszakában, illetve nyáron nő meg jelentősen a telekocsirendszert használók száma. A Bla­BlaCar hazai vezetőjének közlése szerint idén márciusra például több mint 100 ezer meghirdetett ülés áll rendelkezésre az utazni vágyók számára. A szolgáltatás segítségével városok közötti, illetve határon túli utak költségeit osztják meg a felhasználók, egy átlagos út hossza a BlaBlaCarnál 370 kilométer. A cég fokozott figyelmet fordít arra is, hogy a regisztrált sofőrök ne trükközhessenek az üzemanyagköltséggel, kilométerenként 11 és 16 forint közötti árat lehet megszabni. Azokat az autósokat, akik ennél magasabb összeggel próbálkoznak, kizárják a rendszerből.

Az egy évvel ezelőtti felvásárlás idején sajtóinformációk szerint mintegy 250 ezer felhasználója volt az AutoHopnak. Haidekker Balázs közlése szerint céljuk, hogy néhány éven belül 1,5 milliósra növeljék a táborukat. Ennek érdekében folyamatosan fejlesztik az online és mobilos felületeiket, a közelmúltban tovább bővítették a sofőrök értékelési lehetőségeit, és dolgoznak egy olyan térképmegoldás elindításán, amely megkönnyíti az autósok és az utasok találkozását.

A BlaBlaCar 22 országban van jelen, a cég szolgáltatását mintegy 25 millióan használják. A társaság eddig 300 millió dollárnyi befektetést kapott, piaci értékét 1,6 milliárd dollárra becsülik.

telekocsi blablacar
Kapcsolódó cikkek