Ezután egyetlen szendvics sem mehet kárba – adták ki a jelszót a Starbucks kávézólánc vezetői. A cég az el nem adott, de emberi fogyasztásra még alkalmasnak minősülő ételeit felajánlja a rászorulóknak, a lényeg, hogy az eddigi gyakorlattal szemben egyetlen szendvics se végezze a kukában. A Starbucks 7600 egységet üzemeltet az Egyesült Államokban, és most önkéntesek, segélyszervezetek, valamint az önkormányzatok közreműködésével szeretne működőképes rendszert kiépíteni a fölöslegessé vált élelmiszerek hasznosításához. Ez nem megy egyik napról a másikra, de a kezdeti cél, hogy 2016 végéig ötmillió adag ételt juttasson el a nélkülözőkhöz, teljesülhet – írja a CNN.
A Starbucks jelenleg a nyakán maradt süteményeket adományozza el, de most valamennyi romlandó áru elvitelére és hasznosítására megtették az előkészületeket. Partnerségi megállapodást kötöttek a Feeding America nevű segélyszervezettel, amely hűtőkocsikkal szállítja majd el tőlük a romlandó árut. A szervezet saját felmérése szerint bőven lesz rá kereslet, hiszen hét ember közül egynek rendszeresen nem jut asztalára megfelelő mennyiségű étel. A Starbucks mellett egyébként a más gyorsétteremláncok – mint a Chipotle, a KFC, a Pizza Hut és a Taco Bell – is segítik maradékaik odaadásával az éhezőket.
A romlandó élelmiszerek hasznosítására számos országban adminisztratív intézkedésekkel kötelezik a cégeket. Legutóbb Norvégiában üzentek hadat a pazarlásnak: a boltosoknak a kukába öntés helyett külön pulton kell megpróbálniuk eladni az ár- és értékcsökkent élelmiszereket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.