Nem aratott osztatlan sikert a CER Cargo Holding tulajdonosai körében a cégvezetés által letett idei üzleti terv. Bár a magánvasútcsoport nagyjából ugyanannyi vonatot közlekedtetne, és ugyanannyi árut is szállítana, mint a 2015-ös rekordévben, de az adózás előtti eredménye 224 millió forintról 150 millió forintra esne. Márpedig nemcsak pozíciói megtartásáért kellene jól szerepelnie, hanem azért is, mert új tulajdonos bevonására készül. Május végén jelenthetik be, hogy részesedést vásárol benne egy németországi stratégiai partnere.
„Lehajolunk minden tonnányi megbízásért a nehezebb működési környezetben is. Ám a tervezéskor figyelembe kellett vennünk, hogy a vasúti áruszállítást lassíthatják a migránsok miatti biztonsági intézkedések” – mondta tegnapi tájékoztatóján Kukely Márton vezérigazgató. Ugyanakkor a fokozott biztonságra a 80 százalékban veszélyes árut továbbító CER-nek is szüksége van. Már próbáltak menekültek felmászni a vonatára, de a szerelvényei célzott rongálások és lopások célpontjai is.
A tervezést befolyásolta, hogy márciusban kifut a CER hazai bevételének ötödét adó, nagy Mol-megbízás. A vasúttársaság pályázott az olajtársaság által a folytatásra kiírt tenderen. E megbízáson is múlik, hogy a CER-nek érdemes-e megvásárolnia a harmadik, új, román gyártmányú Transmontana mozdonyát, bár az gazdaságosan kihasználhatónak ígérkezik a meglévő alapmegrendelések teljesítésével is. A CER az idén 3300 vonatot továbbítana, a legtöbbet Magyarországon. Ám a romániai leányvállalata a működőképessége megtartásáért küzd, ennek megsegítésére szállítmányozással bővítette szolgáltatásait. A CER várhatóan áprilisban szállítja vissza Budapestre az első, Oroszországban felújított metrószerelvényt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.