BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sportközpont lehet a Déli helyén

Meg kell találni a Déli pályaudvar helyének új funkcióit, amelynek vasúti feladatait egy új kormányrendelet szerint a Kelenföldi pályaudvar veszi át. A jogszabály a budai vasútfejlesztésben, valamint a kapcsolódó köztéri területfejlesztésben és csomópontfejlesztésben jelölte meg a tervezett változások célját.

Első lépésben állami tulajdonba kell kerülnie a pályaudvar területének. Erről a nemzeti fejlesztési miniszternek kell intézkednie a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. útján. Ezután a MÁV Zrt. lesz a terület vagyonkezelője. A továbbiakban a MÁV feladata lesz (a nemzeti fejlesztési miniszter felügyelete alatt), hogy elkészítse a budai vasúti közlekedés fejlesztéséhez kapcsolódóan azt a hatásvizsgálatot, amelyben felmérik a Déli pályaudvar jövőbeni funkcióját, a létesítmény megszüntetését és a kelenföldi vasúti vágányok és létesítmények kapacitásbővítését. Szintén a MÁV-nak kell összeállítania a majdani vasúti fejlesztések tenderterveit, környezetvédelmi és más felméréseit.

A miniszternek kell gondoskodnia arról is, hogy kiírjanak és lebonyolítsanak egy ötletpályázatot arról, hogyan hasznosítható közösségi célra a Déli pályaudvar végponti területe. Ez a peronos vágányokat, az utascsarnokot, valamint az attól két oldalra eső vasúti terület jelenti az ott lévő üzemi és irodaépületekkel.

Az emberi erőforrások minisztere a felelőse az előzetes talajmechanikai szakvéleménnyel és előzetes környezetvédelmi hatástanulmánnyal megalapozott koncepció kidolgozásának, amelyben felmérik, hogy a Déli üzemi pályaudvari részén hogyan alakítható ki sport- és szabadidős célú városfejlesztés. A koncepciónak július 1-jéig kell elkészülnie. Ehhez megvalósíthatósági tanulmányt is kell készíteni tervekkel és előzetes költségbecsléssel. Az anyagnak már alkalmasnak kell lennie arra is, hogy az alapján később kiírják a tervezési és kivitelezési közbeszerzési pályázatot. A terveket a Testnevelési Egyetem, valamint szükség esetén a nemzeti fejlesztési miniszter útján a MÁV Zrt. bevonásával kell összeállítani, majd a kormány elé terjeszteni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.