Ideiglenes megállapodás született az európai vasúti személyszállító piac 2019-es megnyitásáról az Európai Parlament és Tanács ülésén. A dátum eddig is ismert volt, ugyanis a piacnyitás eredeti időpontjának 2017-et tűzték ki, de a határidő közeledtével kétéves haladékot adtak maguknak a tagállamok. A nyitással az állami társaságok elvesztenék monopolhelyzetüket, ha a szabályozás a nekik járó működési feltételeket megadná a riválisaiknak is.
A verseny két fronton bontakozik majd ki. Egyrészt a tagországoknak 2019. január 1-jétől meg kell nyitniuk személyszállítási piacukat, hogy 2020. december 14-én már az új, uniós menetrendek is életbe léphessenek. Másrészt azokban az esetekben, amikor az állam közszolgáltatási szerződés keretében rendeli meg a vasúttársaságtól a személyszállítást, fokozatosan át kell állni versenyeztetésre. Hat évig még mód lesz a szolgáltató közvetlen kiválasztására, utána már minden közvetlen kiválasztás csak objektív feltételen alapulhat. A vasúttársaságok és a vasúti infrastruktúra kezelői között várható konfliktusok és érdekütközések kezelésére, valamint a pénzügyi átláthatóság növelésére biztonsági intézkedéseket kell hozni. A tagállamok kötelessége arról gondoskodni, hogy pályavasút-társaságaik diszkriminációmentesen bocsássák a szolgáltatók rendelkezésére a hálózatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.