BUX 42,978.09
-1.10%
BUMIX 3,930.18
-0.67%
CETOP20 1,992.73
-1.02%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-0.70%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.95%
-3.85%
0.00%
OPUS 186.6
-1.69%
-0.41%
-0.37%
0.00%
-3.72%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,872
+1.06%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,380
+0.85%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.64%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.28%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
+0.35%
0.00%
-0.31%
NUTEX 11.65
-6.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

SUV-val suhan a GM

Kiváló rajtot vett az idén a General Motors (GM), amely az első negyedévben megduplázta, 1,95 milliárd dollárra növelte profitját az egy évvel korábbihoz képest úgy, hogy eközben félmilliárd dollárral beszállt a Lyft nevű utazásmegosztó társaságba. Árbevétele ezalatt 4,4 százalékkal 37,3 milliárd dollárra gyarapodott. A nyereség 25, a forgalom 7 százalékkal haladta meg az elemzői konszenzust.

Pedig a szerdán közzétett értékesítési adatok még nem adtak okot túlzott bizakodásra, hiszen a GM az első negyedévben globálisan 2,5 százalékkal kevesebb, 2,36 millió autót értékesített. Eladásai elsősorban Dél-Amerika nagy piacain, így a recesszióval sújtott Brazíliában és Argentínában, illetve Ázsia egyes részein estek vissza. A kínai gazdaság lassulásával a kishaszonjárművek iránti igények is csökkentek, ám Dan Ammann, a GM elnöke szerint a nagyobb haszonkulccsal értékesíthető Cadillac luxuslimuzinok és városi terepjáróik (SUV) többletforgalma bőségesen kárpótolta őket. Cadillacből 6,1 százalékkal adtak el többet, míg a SUV-oknál 148 százalékos darabszámbővülést mértek, elsősorban a Buick Envision és a Baojun 560-as modellek előretörése révén. Kínai vegyes vállalataiknál az első negyedévben a 964 ezer jármű készült, 0,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A Toyota és a Volkswagen mögött a világ harmadik legnagyobb autógyártójának számító GM az Egyesült Államokban 537 ezer autót értékesített – főleg pickupokat és SUV-okat –, ez 7 százalékos növekedésnek felel meg.

Európában is jól ment abolt: a 8,6 százalékos forgalmi pluszt, 300 ezres eladást regisztráltak az Opel és a Vauxhall testvérmárkáknál, miközben az iparági átlag 5 százalékos volt. A jó széria folytatódik, hiszen az 2016-os év autójának választott Opel Astrára 150 ezer élő megrendelést vettek már fel.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek