Kiváló rajtot vett az idén a General Motors (GM), amely az első negyedévben megduplázta, 1,95 milliárd dollárra növelte profitját az egy évvel korábbihoz képest úgy, hogy eközben félmilliárd dollárral beszállt a Lyft nevű utazásmegosztó társaságba. Árbevétele ezalatt 4,4 százalékkal 37,3 milliárd dollárra gyarapodott. A nyereség 25, a forgalom 7 százalékkal haladta meg az elemzői konszenzust.
Pedig a szerdán közzétett értékesítési adatok még nem adtak okot túlzott bizakodásra, hiszen a GM az első negyedévben globálisan 2,5 százalékkal kevesebb, 2,36 millió autót értékesített. Eladásai elsősorban Dél-Amerika nagy piacain, így a recesszióval sújtott Brazíliában és Argentínában, illetve Ázsia egyes részein estek vissza. A kínai gazdaság lassulásával a kishaszonjárművek iránti igények is csökkentek, ám Dan Ammann, a GM elnöke szerint a nagyobb haszonkulccsal értékesíthető Cadillac luxuslimuzinok és városi terepjáróik (SUV) többletforgalma bőségesen kárpótolta őket. Cadillacből 6,1 százalékkal adtak el többet, míg a SUV-oknál 148 százalékos darabszámbővülést mértek, elsősorban a Buick Envision és a Baojun 560-as modellek előretörése révén. Kínai vegyes vállalataiknál az első negyedévben a 964 ezer jármű készült, 0,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A Toyota és a Volkswagen mögött a világ harmadik legnagyobb autógyártójának számító GM az Egyesült Államokban 537 ezer autót értékesített – főleg pickupokat és SUV-okat –, ez 7 százalékos növekedésnek felel meg.
Európában is jól ment abolt: a 8,6 százalékos forgalmi pluszt, 300 ezres eladást regisztráltak az Opel és a Vauxhall testvérmárkáknál, miközben az iparági átlag 5 százalékos volt. A jó széria folytatódik, hiszen az 2016-os év autójának választott Opel Astrára 150 ezer élő megrendelést vettek már fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.