BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új élményeket kínálnak a játékosoknak

Már teszteli saját fejlesztésű, okostelefonon és táblagépen játszható Adventures of Poco Eco nevű játék virtuálisvalóság- (VR) eszközökre szánt változatát a Possible Games – mondta el érdeklődésünkre Mészáros Kornél, a Possible Reklámügynökség részlegének vezető játékfejlesztője. Már az utolsó simításokat végzik a játék VR-verzióján, és a cég tervei szerint a nyáron kerülhet majd piacra.

"A virtuális valóságban jóval teljesebb élményt kapnak a játékosok, hiszen azonkívül, hogy 3D-ben látják a vizuális elemeket, egyúttal bele is kerülnek a játék világába. Ez egyben azt is jelenti, hogy fejlesztői szempontból lényegesen nagyobb kihívás egy ilyen alkalmazás, mint a hagyományos, okostelefonra és tabletre készült applikációk. Extra energiát kell fektetni a fejlesztés során abba, hogy folytonos legyen az élmény, ha a felhasználó például gyorsan elfordítja a fejét, akkor precízen lekövesse a szoftver, és a játékos a megfelelő háromdimenziós képet lássa” – mondta Mészáros Kornél. Az Adventures of Poco Eco nevű játék kezdetben Samsung Gear VR-on lesz majd elérhető.

A Possible Games vezető fejlesztője szerint világszerte már sokan készítenek VR-eszközökre játékokat, de Magyarországon még csak most kezdenek ezzel foglalkozni. A társaságnál nagy fejlődési potenciált látnak ezen a területen, ezért úgy döntöttek, hogy több, már létező játékuk esetén megvizsgálják a VR-változatuk elkészítésének lehetőségét, és teljesen új játékok fejlesztését is megkezdik.

Az idén nagy robbanás várható a virtuálisvalóság-eszközök piacán, az elmúlt hetekben több gyártó is elérhetővé tette saját megoldását, és az év második felében még újabb készülékek várhatók. Az egyik legjobban várt ilyen berendezés az Oculus Rift, amely az első beszámolók alapján az okostelefonnal használható VR-szemüvegekhez képest új szintet képvisel ezen a területen, ami többek között az eszközben elhelyezett speciális lencséknek köszönhető. Április elején a HTC Vive-ot is kézbe vehették az első szerencsések, amellyel a hozzá mellékelt vezérlőknek köszönhetően még a virtuális térben lévő tárgyakkal is kapcsolatba lehet kerülni, megfogni, arrébb helyezni azokat, így még összetettebb lehet a játékélmény. Ezt persze meg is kell fizetni, a Vive majdnem 800, míg az Oculus Rift 600 dollárba kerül, és még egy nagy teljesítményű számítógépre is szükség van a teljes élményhez.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.