BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Akciózhat a H&M

Gyenge lett a tavaszi kollekció, elszálltak a költségek, a dollár pedig túl erős volt – a H&M nyeresége 17 százalékkal csökkent az előző negyedévben.

Leszerepelt a tavaszi kollekció, elszálltak a költségek és a dollár is túl erős volt– ez a magyarázata annak, hogy a Hennes & Mauritz divatcikk-kereskedelmi lánc nyeresége 17 százalékkal csökkent a májussal zárult negyedévben. A Zara márkáról ismert Inditex mögött a világ második legnagyobb ruházaticikk-kereskedőjének számító svéd cég adózás előtti profitja végül 7 milliárd korona (847 millió dollár) lett, megfelelve az előzetes elemzői várakozásoknak. Elismerték, hogy a tavaszi modellek fogadtatása meglehetősen hűvös volt, emellett az internetes áruházuk fejlesztése is rendesen vitte a pénzt (Kanadában és Dél-Koreában nyitottak a tavasszal.)

Panaszkodtak még arra is, hogy egyes kulcspiacaikon kedvezőtlen volt az időjárás, az emberek ritkábban jutottak el a H&M üzletekbe. Ráadásul túl is rendelték magukat, emiatt alaposan felduzzadt a raktárkészletük, ami a leárazásokra vadászó vásárlók számára viszont jó hír. A gyenge tavaszt viszont erős nyár követheti, június első három hetében a helyi devizában mért forgalom 7 százalékkal nőtt. Az viszont nem jó a számukra, hogy mind Amerikában, mind Ázsiában többnyire dollárban merülnek fel a költségeik, s ezek a folyó negyedévben is magasak maradnak. Mindez már nyomot hagyott a haszonkulcson is, amely 59,4 százalékról 57,6 százalékra zsugorodott május végére. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.