Cégvilág

Az Intel is felugrott a VR-expresszre

Új szintre emelné a virtuális valóság megjelenítését az Intel, a társaság fejlesztői konferenciáján mutatták be az ezt célzó Project Alloy kezdeményezést

A drámai mértékben zuhanó személyiszámítógép-eladások hatására a világ legnagyobb csipgyártója, az Intel is igyekszik új piaci lehetőségek után nézni. Mivel az okostelefonok és a táblagépek piacán eddig nem sikerült átütő eredményeket elérnie, egy viszonylag új szegmenst, a virtuális valóságot (VR) vette célba. A társaság fejlesztői konferenciáján (Intel Developer Forum) a cég vezérigazgatója, Brian Krzanich mutatta be az eszközt, illetve a már elérhető lehetőségeket, amelyek láttán talán nem túlzás azt állítani, hogy ha sikerül a tömegek számára is elérhető árúvá tenni a megoldást, akkor új szintre emelhetik a VR-használatot. A Project Alloy virtuálisvalóság-platform és a hozzá fejlesztett sisak ugyanis a már ismert VR-t, a kiterjesztett valóságot (augmented reality – AR) és a kevert valóságot vegyíti. Hogy ez mit jelent a gyakorlatban? Nos, a készüléket felvéve és az alkalmazást elindítva, a sokak által már ismert, előre leprogramozott VR-környezet jelenik meg, amelyben szabadon mozoghatunk, forgathatjuk a fejünket. Azonban a rendszer ennél többet is tud, ugyanis a valódi világ is megjelenhet a virtuálisban, így például a konferencián tartott bemutatón az Intel vezérigazgatójának a keze jelent meg a virtuális környezetben. Hasonlóra már láthattunk példát korábban, azonban az igazán izgalmas dolog itt érkezett: a kezünkkel irányíthatjuk is a virtuális valóságot, vagyis akár megfoghatjuk és áthelyezhetjük az ott található tárgyakat. Ez a játékfejlesztést és játékélményt is egészen új szintre emelheti, hiszen így már az Oculusnál vagy a HTC Vive-nál használt külső vezérlő egységekre sincs szükség, és az üzleti célú felhasználásban is egészen új távlatok nyílnak, elég csak az ipari tervezésre gondolni. A különleges élmény eléréséhez az Intel a már korábban bemutatott RealSense kamerákat veti be, amelyek a fejen viselhető eszközbe építve gondoskodnak arról, hogy a valódi világ elemei – például a kezünk – megjelenhessen a virtuális térben. Sőt, ezeknek köszönhetően elkerülhetők a kisebb balesetek is, hiszen ha közel megyünk egy bútorhoz vagy éppen egy személyhez, ő is megjelenik a VR-ben, így ki lehet kerülni.

Bár maga a Project Alloy is egészen különleges kezdeményezés, további csavar a történetben, hogy az Intel a Microsofttal szoros együttműködésben képzeli el a VR-megoldások piacának átformálását. Erre utal, hogy az új fejlesztés bemutatásakor Brian Krzanich a színpadra szólította a Microsoft Windowsért és eszközökért felelős alelnökét, Terry Myersont is. Azt is bejelentették, hogy a kevert valóságra (mixed reality – a különböző valóságmegjelenítések keveréke) vonatkozó közös platformjának kidolgozását a tervek szerint decemberre befejezik. Az Intel és a Microsoft szoros kapcsolatot alakított ki már a PC-k kapcsán, aminek köszönhetően a csipek és operációs rendszerek piacán uralkodó volt a két cég, és úgy tűnik, hogy igyekeznek hasonló pozícióra szert tenni a VR-piacon is. Koránt sincs azonban könnyű helyzetben a duó, ugyanis a mintegy másfél milliárd okoseszközön futó Android veszélyes riválisnak számít, ráadásul a Google is elindult ebbe az irányba a Daydream platformmal.

vr Intel Microsoft
Kapcsolódó cikkek