BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A háztartási nagygépek forgalma nagyot nőtt

Stabil 4,9 százalékos növekedés volt a harmadik negyedévben a Magyarországon eladott műszaki cikkek terén, s az összforgalom 138,5 milliárd forintot tett ki – derült ki a GfK piackutatásából. A bővülés motorja ezúttal a háztartási kisgépek, illetve a nagygépek árucsoportja volt. A szórakoztatóelektronikai cikkek körében mért 6,1 százalékos plusz főként a 11,4 százalékkal bővült LED-televízióknak köszönhető, különösen a 100 centiméteres képátlónál nagyobb lapostévéket keresték. Az akciókamerák és a hangprojektorok mutattak még az átlagot jelentősen meghaladó növekedést. Az okostelefonokba épített kamerák tudásának fejlődésével párhuzamosan csökken a hagyományos kompakt fényképezőgépek forgalma, itt 17,4 százalékos visszaesést mértek éves viszonylatban. A háztartási nagygépeknél a csereakciók is lendítettek a forgalmon. A hűtőgépeknél 16,4 százalékos többletet mutattak ki, ami a záró negyedévben a kormányzati társfinanszírozású kedvezményes akcióknak köszönhetően ennél is nagyobb lehet. A háztartási kisgépek piacán 15,2 százalékos növekedést mértek július és szeptember között. A szektor legnagyobb árucsoportjai – a porszívók, az étel-előkészítő kisgépek, a kávéfőzők és a borotvák – egyaránt két számjegyű bővülést produkáltak.

A számítástechnikában tart a notebookok és a táblagépek vesszőfutása, ezek a szektor egészét jellemző 14 százalékos átlagot is meghaladó visszaesést szenvedtek. A perifériák (monitor, egér stb.) viszont jól fogytak. Ahogy a telekompiacon sem változott a trend: az asztali telefon már ódivatú, az okoskészülékek viszont ismét két számjegyű bővülést produkáltak, mindezt az átlagárak emelkedése mellett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.