Stabil 4,9 százalékos növekedés volt a harmadik negyedévben a Magyarországon eladott műszaki cikkek terén, s az összforgalom 138,5 milliárd forintot tett ki – derült ki a GfK piackutatásából. A bővülés motorja ezúttal a háztartási kisgépek, illetve a nagygépek árucsoportja volt. A szórakoztatóelektronikai cikkek körében mért 6,1 százalékos plusz főként a 11,4 százalékkal bővült LED-televízióknak köszönhető, különösen a 100 centiméteres képátlónál nagyobb lapostévéket keresték. Az akciókamerák és a hangprojektorok mutattak még az átlagot jelentősen meghaladó növekedést. Az okostelefonokba épített kamerák tudásának fejlődésével párhuzamosan csökken a hagyományos kompakt fényképezőgépek forgalma, itt 17,4 százalékos visszaesést mértek éves viszonylatban. A háztartási nagygépeknél a csereakciók is lendítettek a forgalmon. A hűtőgépeknél 16,4 százalékos többletet mutattak ki, ami a záró negyedévben a kormányzati társfinanszírozású kedvezményes akcióknak köszönhetően ennél is nagyobb lehet. A háztartási kisgépek piacán 15,2 százalékos növekedést mértek július és szeptember között. A szektor legnagyobb árucsoportjai – a porszívók, az étel-előkészítő kisgépek, a kávéfőzők és a borotvák – egyaránt két számjegyű bővülést produkáltak.
A számítástechnikában tart a notebookok és a táblagépek vesszőfutása, ezek a szektor egészét jellemző 14 százalékos átlagot is meghaladó visszaesést szenvedtek. A perifériák (monitor, egér stb.) viszont jól fogytak. Ahogy a telekompiacon sem változott a trend: az asztali telefon már ódivatú, az okoskészülékek viszont ismét két számjegyű bővülést produkáltak, mindezt az átlagárak emelkedése mellett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.