Harmincfős fejlesztői csapat dolgozik gőzerővel a Porsche első, négyajtós elektromos autóján, amelynek éles tesztjeit már 2018-ban szeretnék elkezdeni. A Panamera modell kisebbített változataként jellemezhető villanyautó pazar mutatókkal fog rendelkezni, minden porcikájában igazi Porsche lesz – ígérik. A 3,5 másodperc alatt a száz km/órás sebességre gyorsító 600 lóerő, a 240-es végsebesség Stefan Weckbach, a programért felelős igazgató szerint meggyőző lesz. Ez el is várható azért az egymilliárd euróért, amit a cég a Mission E néven futó villamosítási programra költ. A tervek szerint 1400 fővel növelik majd a létszámot, és bővítik a Porsche stuttgarti gyárát, ahol most a 911-es és a Boxster összeszerelése folyik.
Innen gördülnek majd ki 2019-től az egyelőre „névtelen” szedánok, amelyeket az iparági szabvány szerinti 400 voltos helyett 800 voltos, saját fejlesztésű akkumulátorok hajtanak – írja a Bloomberg. A Porsche mérnökei szerint a rendszer különlegességét és versenyelőnyét az adja, hogy elég lesz egy negyedóra ahhoz, hogy 80 százalékra feltöltsék az akkumulátort, s ennyi energiával akár 250 kilométert is meg lehet tenni. Az ultrakönnyű kábelekkel 20-30 kilót is spórolni tudnak, ami nem sok ugyan, de a fogyasztásra és a hatótávra minden megspórolt gramm pozitívan hat.
Időközben készülnek a titkos tervek a szedánt követő újabb elektromos modellre, de azt, hogy ez a Cayenne-re hajazó városi terepjáró (SUV) vagy klasszikus sportkupé lesz-e, Oliver Blume vezérigazgató korainak tartja elárulni. Óvatosságra int, hogy a Porsche-vásárlók körében a legnagyobb a márkahűség, azaz egy rossz választással nagyon sokat veszíthet a luxussportautóival azonosított, de bevétele több mint felét 2011-től már a SUV-ok eladásából megszerző cég. Az 500 kilométeres hatótáv és a 20 perces gyorstöltés az alapelvárás a Porsche-vásárlók körében, ha ennél gyengébb mutatókkal próbálkoznak, akkor inkább maradnak hagyományos benzines brummogó modelleknél. A villanyautók csendje is felettébb zavarja a megszállott porschéseket, ennek a problémának a kezelésén is mérnökök hada dolgozik. A tervek szerint a természetes menetzajt különböző megoldásokkal becsempészik az utastérbe, s a „gázadással” vezérelt hanghatás kidolgozását számítógépre bízzák. Így az autó belseje valóságos koncertteremmé válhat, miközben odakint csend honol.
GigaFactoryt hoz Európába a Tesla Motors
Még el sem készült a Tesla első, nagy teljesítményű autóakkumulátor-gyára Nevadában, Elon Musk alapító-vezérigazgató már a másodikat tervezi. A helyszín „valahol Európában” lesz, többet egyelőre nem árult el a villanyautó-gyártó első embere. A GigaFactory 2 annyiban más lesz, hogy a tervek szerint egy összeszerelő üzemet is magában foglal majd – írja a Daily Dot. Hosszú távon Musk elképzelhetőnek nevezte, hogy akár két-három európai gyártóbázisa is legyen a Teslának. Mint ismert, Magyarország is sorban áll az innovatív cég beruházásaiért, de erről egyelőre konkrét döntés nem született. A GigaFactory 1 beruházást a Panasonickal közösen indították 2014-ben, a gyár a tervek szerint az év végén elindulhat, de teljes kapacitását csak 2018-re éri el. A Tesla akkor évi félmillió villanyautó gyártását tervezi. A Teslához kapcsolódó hír, hogy a cég a Model S luxusautójának alapárát 66 ezerről 68 ezer dollárra emeli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.