BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem sok marad a metrókocsikból

A 3-as metró felújításra küldött szerelvényeiben kevés az újrahasznosítható anyag, az elemek 70 százalékát cserélni kell – közölte az orosz Metrovagonmas. Az Ev3-as, valamint a 81-717-es jelzésű metrók gyártója magyar újságíróknak mutatta be a Budapesten közlekedő szerelvények felújítását. Daria Marku, a cég külföldi kapcsolatokért felelős vezetője elmondta: más méretűek a metróajtók, megváltozott a tető is, ezért csak a kocsiszekrények kisebb részét tudják felhasználni. Elsőként a legrégebbi kocsikat hozták vissza, amelyeket Marku szerint „csak egy kis festék tart össze”. A cég gyártási kapacitása évente négyszáz kocsi; a magyar megrendelés 222 kocsira szól, ám csak 2018-ban szállítják le az utolsó darabokat Budapestre, mivel a szerződés szerint ötnél több szerelvény nem hiányozhat egyszerre a BKV flottájából.

A Metrovagonmas várakozása szerint a prototípus szerelvény január második felében szerezheti meg a magyar hatóságoktól a típusengedélyt, és az első szerelvény január végén forgalomba állhat, utána havonta legalább kettő érkezik majd Budapestre. A forgalomba helyezést követő három évig teljes körű garanciát vállalnak a szerelvényekre.

A BKV és a Metrovagonmas tavaly augusztusban írta alá a budapesti 3-as metróvonal járműparkjának korszerűsítéséről és felújításáról, a kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállításáról szóló szerződést. Az orosz cég 219,1 millió euróért (mintegy 68 milliárd forint) végzi el a 37, egyenként hat kocsiból álló szerelvény felújítását 33 hónap alatt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.